معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

افزایش ۱۰۰ درصدی نام نویسی متقاضیان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان

شریفی گفت: ۷۶۴ نفر از متقاضیان این استان در پیش ثبت نام الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.

شریفی معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۷۶۴ نفر از متقاضیان این استان در پیش ثبت نام الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده ا ند.

وی  با بیان اینکه ۷۶۴ نفر از سیستان و بلوچستان در پیش ثبت نام الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند، تاکید کرد: از این میزان ۸۵ درصد مرد و ۱۵ درصد خانم هستند.

وی بیان کرد: در این دوره نسبت ثبت نامی در مقایسه با دوره پیشین ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: از بین متقاضیان ۹ نفر دارای مدرک کاردانی، ۶۶ نفر مدرک کارشناسی، ۱۲ نفر مدرک حوزوی، ۵۶۰ نفر مدرک ارشد و ۱۱۷ نفر مدرک دکتری دارند.

وی اظهار کرد:همچین از حوزه ایرانشهر ۱۲۴ نفر، خاش ۷۰ نفر، زابل ۱۴۷ نفر، زاهدان ۲۸۹ نفر، سراوان ۴۹ نفر و از حوزه انتخابی چابهار ۸۵ نفر در پیش ثبت نام نام نویسی کرده اند که با این تفاسیر زاهدان بیشترین و سراوان کمترین آمار متقاضیان را داشته است.

شریفی با محکومیت حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ گفت: اینکه این حمله توسط داعش برای دومین بار در این مکان رخ می‌دهد و مردم مورد هدف هستند نشان از آن دارد که در ۲ دهه اخیر جریان تکفیر در سیستان و بلوچستان نتوانسته آن طور که باید برای خود یارگیری کند با وجود تلاشی که انجام داده، اما موفق نشده‌اند.

وی افزود: بصیرت و هوشیاری مردمان این دیار و اصالت شیعه و سنی باعث شد تیر دشمن به سنگ بخورد.

این مسوول ادامه داد: اسرائیلی‌ها تمام توان خود را برای ایجاد ناامنی در حوزه عقیده انجام می‌دهند و هدف اصلی اتاق‌های فکر عملیات‌هایی از این دست ایجاد دوگانگی بین شیعه و سنی بوده و جریان تکفیری به دنبال ایجاد گسل‌های قومی و مذهبی است، باید بصیرت و هوشیاری خود را ملت همچون گذشته حفظ کنند.

وی گفت:در راستای برگزاری باشکوه انتخابات چهار کلید واژه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سالم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است مدنظر قرار گرفته و راهبرد و رویکرد اساسی و مهم ما در این رقابت بزرگ سیاسی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار