رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان گفت: ۷۶۴ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان پیش ثبت‌نام کردند.


رضا شریفی   اظهار داشت: در پایان مرحله پیش ثبت‌نام، ۶۵۳ نفر از آقایان و ۱۱۱ نفر از بانوان از حوزه‌های انتخابیه استان سیستان و بلوچستان موفق به تکمیل فرم پیش ثبت‌نام شدند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نسبت بانوان ثبت‌نامی در مقایسه با دوره پیشین ۱۲ درصد افزایش یافته، افزود: در این دوره ۱۵ درصد از ثبت‌نامی‌ها را بانوان تشکیل داده‌اند در حالی که در دوره قبلی سه درصد از متقاصیان از بانوان بودند.

وی خاطرنشان کرد: از حوزه ایرانشهر ۱۲۵ نفر، خاش ۶۷ نفر، زابل ۱۴۸ نفر، زاهدان ۲۸۹ نفر، سراوان ۴۹ نفر و از حوزه انتخابی چابهار ۸۶ نفر در پیش ثبت‌نام نامنویسی کرده‌اند.

شریفی گفت: از دوشنبه برای متقاضیانی که اطلاعاتشان در سامانه پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس ناقص بوده است، پیامک ارسال می‌شود.

وی افزود: اگر اطلاعات افراد نقص نداشته باشد، پیامک اولیه برای متقاضیان ارسال می‌شود؛ کد رهگیری هم در مرحله بعدی و بعد از صحت‌سنجی اطلاعات مدارک داوطلبین ارسال خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحله ثبت‌نام نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ۲۷ مهرماه به‌مدت یک هفته انجام خواهد شد؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دور مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار