بلاتکلیفی هزاران افغانستانی که با آمریکا همکاری کرده‌اند + فیلم

رسانه‌های آمریکا نوشته اند در صورت کنونی صدور روادید برای پناه‌جویان افغانستانی که آمریکا به آنان قول روادید داده است ۳۱ سال دیگر طول می‌کشد.

هزاران تن از اتباع افغانستانی که سال‌ها با نظامیان آمریکایی در سال‌های اشغال افغانستان همکاری کرده بودند در کشورهای مختلف جهان منتظرند روادید آمریکا بگیرند، روشن شدن سرنوشت این افراد سه دهه طول می‌کشد.

صحنه‌هایی که در هنگام خروج آمریکا از افغانستان در هنگام خروج آمریکا و هم‌پیمانانش پس از بيست سال جنگ در فرودگاه کابل ثبت شد را جهان  فراموش نمی‌کند.

آمریکا و دوستانش نه تنها مردم افغانستان را پس از بیست سال جنگ در افغانستان در بدترین شرایط ممکن رها کردند بلکه هزاران نفر از کسانی که برای آنان که در دو دهه جنگ در افغانستان کار کردند و از فرودگاه کابل خارج کرده بودند امروز در سراسر جهان سرگردان و بلا تکلیف هستند؛ صدای این افراد از اردوگاه ها کمتر به گوش مسئولان آمریکایی شنیده می‌شود.

در اردوگاهی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است سال گذشته قاضی القضات و بالاترین مرجع قضایی افغانستان که با اشاره آمریکا اشرف غنی را به عنوان رئیس جمهور سوگند داده بود در اردوگاهی در امارات درگذشت.

در زمان همان خروج پر خاشیه خروج آمریکا همکاران افغانستانی در فرودگاه کابل گفتند آمریکایی ها برای خروج آنان رشوه گرفته‌اند.

اکنون دو سال پس از خروج آمریکا از افغانستان به تازگی یک رسانه آمریکا اعلام کرد ده‌ها هزار شهروند افغانستانی هنوز منتظر روادید آمریکا هستند و این رسانه به نقل از انجمن متحدین زمان جنگ با آمریکا نوشته است در صورت کنونی در صدور روادید برای پناه‌جویان افغانستانی که آمریکا به آنان قول روادید داده است ۳۱ سال دیگر طول می‌کشد.

اما در کابل حکومت سرپرست انجمن تماس با شخصیت ها را تشکیل داده است که در دو سال اخیر دستکم نفر به افغانستان بازگشته‌اند.

آمریکا پناه‌جویان همکار خود را به آمریکا راه نداده‌اند بلکه آنان در یک کشور سوم از پاکستان تا آلبانی در برزخ بلاتکلیفی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.