کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: شرایط جوی مناطق مختلف استان تا پایان هفته جاری پایدار است و با عبور امواجی از روی منطقه از روزهای اول هفته آینده بارش‌های باران در این منطقه محتمل است.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه وزش باد در بعدازظهرها همچنان پدیده غالب جوی این استان خواهد بود، گفت: تا پایان هفته جاری دمای هوا در این استان رو به افزایش است.

وی یادآور شد: طی شبانه روز گذشته سلطانیه با ۹ درجه سانتیگراد خنکترین و چورزق با ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۱ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۲ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۱ درجه، آببر ۲۲ و ۳۷ درجه، سلطانیه ۹ و ۳۰ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

برچسب ها: بارش باران ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.