کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان طارم به خصوص مناطق کوهستانی این شهرستان پوشیده از ابر بوده و این شرایط با وزش باد نیز همراه است.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت وزش باد در مناطق مختلف شهرستان طارم به تدریج افزایش خواهد یافت همچنین امروز و فردا در منطقه طارم شاهد بارش های خفیف باران و محلی خواهیم بود.

وی یادآور شد: طی روزهای هفته جاری بارندگی برای استان پیش بینی نشده است و پدیده جوی غالب وزش باد است که به خصوص روز سه شنبه به حد شدید خواهد رسید که این وضعیت موجب خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری هوای خنکی در استان مستقر است، اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۲۰ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

سلطانی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته شهر گرماب با ۱۱ درجه سانتیگراد خنکترین و شهر ماهنشان با ۳۸ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۷ و ۳۵ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۴ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۴ درجه، آببر ۲۳ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.