ثبت تعداد ۱۲۵ هزار و ۶۶ سفر باری طی چهارماه نخست امسال در چهارمحال وبختیاری

رئیس اداره حمل‌ونقل و کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: طی ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۵ هزار و ۶۶ عدد سفر باری در استان ثبت شده است.

مسلم درعلی رئیس اداره حمل و نقل کالای این اداره‌کل گفت: تعداد شرکت‌های حمل ونقل فعال تا امسال ۶۲ عدد، تعداد شرکت تعاونی ۴ عدد و تعداد شرکت‌های حمل فراوده‌های نفتی ۳ شرکت می‌باشد که بیشترین شرکت با ۲۷ عدد در شهرستان شهرکرد و ۲۱ عدد در شهرستان بروجن و کمترین شرکت با یک عدد در شهرستان‌های اردل و کیار مشغول فعالیت هستند. 

رئیس اداره حمل‌ونقل و کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: کالا‌های آهن اسفنجی، سیمان، کود اوره، میل‌گرد، انواع ورق گالوانیزه، انواع بنزین، گازوئیل و انواع آجر جزء ۱۰ کالای عمده جابه‌جا شده در استان می‌باشد.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل نیز میزان کالای جابجا شده یک میلیون ۸۵۷ هزار و ۲۱ تن بوده که با تعداد ۱۲۲ هزار و ۶۳۵ سفر باری جابه جا شده است.


بیشتر بخوانید


دُرعلی اظهار داشت: در حال حاضر ۸ هزار و ۲۴۵ ناوگان باری فعال در استان مشغول فعالیت هستند که انواع بارگیر ۱۰ چرخ، کشنده، اتاقدار و تک بیشترین این آمار را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۲۳۱ وانت بار، ۱۶۸ ناوگان مسافری روستایی و ۲ هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافربری در استان مشغول فعالیت هستند، اما هیچ ناوگان باری منطقه آزاد و ناوگان زیر ۲۰ کیلومتر در استان وجود ندارد.

رئیس اداره حمل‌ونقل و کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: سه هزار و ۸۹۸ راننده مسافری، ۱۶ هزار و ۱۸۵ راننده باری، هزار و ۵۳۱ راننده وانت‌باری و ۱۶۸ راننده روستایی فعال در استان مشغول خدمت هستند.

وی گفت: میانگین متوسط عمر ناوگان سنگین ۱۴ سال، میانگین متوسط عمر ناوگان نیمه‌سنگین ۲۸.۵ سال و میانگین متوسط عمر ناوگان سبک ۱۵ سال است.

دُرعلی در پایان افزود: تعداد ۲۳ راننده خانم مشغول فعالیت در بخش حمل ونقل عمومی استان هستند که شامل ۱۰ خانم در بخش مسافری و ۱۳ خانم در بخش کالا می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار