رضا خانه زاد یزدی عنوان کرد: بلوار غدیر یکی از مهمترین محورهای سطح شهر از لحاظ ترافیکی است که علاوه بر ثبت بیش از ۱۴ هزار تردد روزانه، رتبه یک آمار تصادفهای فوتی و جرحی چند سال گذشته را دارا میباشد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم از آغاز عملیات اجرایی نصب پنج سامانه تخلف عبور از سرعت غیر مجاز در بلوار غدیر خبرداد و گفت: پس از هماهنگی با پلیس راهور در سال ۱۴۰۱ اقدامهای قانونی جهت انتخاب پیمانکار مربوطه صورت گرفته و عملیات اجرایی آن در خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است.
خانه زاد یزدی در ادامه به پیاده سازی فرآیند اخذ عوارض اشغال معابر اشاره و بیان کرد: این پیاده سازی به منظور استفاده به عنوان محوطه کارگاههای ساختمانی انجام میشود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم افزود: نظر به افزایش ۲۰ برابری تعرفه اشغال محوطههای کارگاهی توسط شورای اسلامی شهر قم در بودجه سال ۱۴۰۲ به منظور افزایش بازدارندگی مالکان و مجریان پروژههای عمرانی در اشغال بی رویه سطح معابر از نظر مساحت و مدت زمان و سهولت استفاده شهروندان از معابر شهری، فرآیند اخذ عوارض محوطههای کارگاهی تدوین و با هماهنگی معاونت شهرسازی در نرم افزار جامع سرا پیاده سازی شد.
خانه زاد یزدی گفت: دوربینهای کنترلی خط BRT بلوار آیت الله بروجردی طراحی، برآورد، مکان یابی و اسناد قانونی آن آماده سازی شده است.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه مسیر BRT بلوار آیت الله بروجردی به دلیل عدم وجود سامانههای کنترلی تبدیل به بستری برای رانندگان متخلف و بروز تصادفهای شدیدی شده است، با تاکید پلیس راهور نصب دوربینهای ثبت تخلف در دستور کار قرار گرفته، که پس از مکان یابی مراحل قانونی انتخاب پیمانکار در دست اقدام است.