مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طرح روستا مرکزی با هدف ایاب و ذهاب دانش آموزان از روستا‌های پراکنده به یک روستای محوری و دارای مدرسه در استان اجرا می‌شود.

حسین بروشکی  مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پراکندگی روستا‌ها و سختی ایاب و ذهاب دانش آموزان درنقاط روستایی و عشایری یکی دیگر از عوامل ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: در این خصوص طرح روستا مرکزی با هدف ایاب و ذهاب دانش آموزان از روستا‌های پراکنده به یک روستای محوری و دارای مدرسه در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح روستا مرکزی یک طرح مشارکتی و مردمی است که به منظور پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان روستایی و عشایر در سیستان و بلوچستان درحال اجراست و آموزش و پرورش تمام سعی و توان خود را صرف این موضوع کرده، به طوری که در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان این طرح با افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات از سوی وزارت آموزش و پرورش روبرو شد و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح تخصیص یافت و بین شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه رشد فزاینده جمعیت دانش آموزان در این استان یکی دیگر از مسایل مهم آموزش و پرورش است که موجب می‌شود همواره با موضوع کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی روبه‌رو باشیم، گفت: تمام امکانات در سیستان و بلوچستان برای تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی استاندارد به کار گرفته شده است.

بروشکی ادامه داد: جذب بیش از ۱۱ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ۲ سال اخیر نشان دهنده عزم دولت برای کاهش فاصله شاخص‌های آموزشی و تربیتی این استان با میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: جذب و بکارگیری ۲۰۷۰ نفر نیروی طرح خرید خدمات آموزشی در سال ۱۴۰۱، پذیرش و جذب ۴۵۴۷ نفر نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ در سال‌های ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ و پذیرش و جذب ۴۴۴۵ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ در راستای تامین نیروی انسانی و برطرف کردن کمبود معلم در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار