برداشت ۲۵ هزار تُن بادام از باغات چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت مطلوب تولید بادام در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از ۱۸ هزار هکتار باغ استان ۲۵ هزار تن بادام برداشت شود.

حسین برزگر در آئین افتتاح انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت مطلوب تولید بادام در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از ۱۸ هزار هکتار باغ استان ۲۵ هزار تن محصول به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده برای محصول بادام و بهره‌وری تولید حلقه مفقوده این محصول باغی در استان است که امیدواریم با ایجاد شهرک تخصصی بادام در حوزه درجه‌بندی و ایجاد صنایع جانبی این ضعف برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید بادام ما نیاز به بازسازی، اصلاح و بازجوانی باغات داریم، افزود: در حوزه صنایع علاوه بر درجه‌بندی نیازمند فرآوری و کنترل بهداشت و سلامت محصول هستیم تا بتوانیم به بازار‌های جدید برای صادرات دست پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: با ایجاد تحریم‌ها مسئولان کشور به سمت تنوع‌بخشی در ایجاد منابع ارزی حرکت کرده‌اند در بخش کشاورزی افزایش ارزش افزوده تولیداتی مانند خشکبار و ایجاد گلخانه‌های جدید علاوه بر جلوگیری از خروج ارز باعث ایجاد درآمد نیز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام
این مسئولان داخل عکس همین تنقلات برسن بخورن کار خودشون را انجام دادن
واقعا الان برا کشاورز چکار میکنن
آخرین اخبار