تجاوز به ۸ هزار هکتار اراضی غرب مازندران

۸ هزار هکتار از اراضی جنگلی و جلگه‌ای در غرب مازندران سال‌های اخیر دچار دست اندازی شده است.

خزائی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر در نشستی که با هدف بررسی پرونده‌های تصرفات به اراضی ملی در عباس آباد برگزار شد، گفت: ۹۵۳ قطعه اراضی جنگلی و جلگه‌ایی به وسعت ۸ هزار هکتار وجود دارد که متاسفانه به دلایل مختلفی دچار دست اندازی شده است.

او افزود: مقرر شده است همه اراضی ملی که در آن ساخت و ساز شده است تخریب شوند و درخواست اجرایی برای این کار صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی استان انجام شده است، گفت: آمار‌ها از طریق قرارگاه مبارزه با زمین خواری که در استانداری مازندران تشکیل شده دسته بندی شده است.

خزائی گفت: با همکاری دستگاه قضایی استان هر هفته دو تا سه حکم قلع و قمع متصرفان اراضی جنگلی و جلگه‌ای در منطقه انجام می‌شود.

گرمه‌ای مدیر کل بازرسی مازندران نیز با بیان اینکه ساخت و ساز در این اراضی جنگلی و ملی ممنوع است، گفت: متاسفانه سال‌های گذشته ساخت و ساز‌های عدیده‌ای در این اراضی اتفاق افتاده است.

او افزود: در برخی مناطق غرب مازندران ساخت و ساز‌ها بگونه‌ای است که حریم مناطق مسکونی با اراضی ملی مشخص نیست.

گرمه‌ای ادامه داد: اداره کل بازرسی استان حسب وظایف ذاتی خود برنامه بازرسی مستمر را آغاز کرد و به تخلفاتی نیز رسیده است.


مدیر کل بازرسی مازندران با بیان اینکه تذکراتی به مدیران استانی و شهرستانی داده شده است، گفت: در صورت بی توجهی به تذکرات و احراز تخلفات، پرونده مدیران متخلف به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
جناب مسوول دستگاه نظارتی در موقع ساخت کجا بودند یک شبه ساخته نشده حالا باید تخریب شود چگونه امکانات دولتی مثل برق را گرفتن شما را بخدا دیگر شعار ندهید بیشتر مردم از جمله خودم با شعار شما خسته و بیشتر ناراحت میشویم حالا یک کشاورز یا بومی محل می خواهد خارج از بافت یک اتاق احداث نماید پدر او را در می آورند حالا در وسط کوه جنگل و خارج بافت برو تماشا کن
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۲:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
مسئولی که در قبال دریافت رشوه چنین مجوزهایی را صادر میکند مفسد فی الارض است و بیدرنگ و بلاشک باید اعدام شود