وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدارس هم رتبه بندی می‌شوند

صحرایی گفت:تمامی مدرسه‌های کشور وضع علمی خود را به زودی خواهند فهمید به آن‌ها رتبه داده می‌شود و این موضوع حتی مقدمه‌ای بر رتبه بندی مدارس نیز است.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با دست آور‌های شرط معدل در کنکور و انتقادات وارد شده به آن گفت: یکی از اولین دست آورد‌های طرح شرط مدل در کنکور، برنامه درسی ملی است. برنامه درسی با تست سنجیده نمی‌شود. هر چیزی که آموزش داده می‌شود باید فرصت به کار گیری آن نیز فراهم شود.

وی گفت: در امتحانات نهایی پشت در سالن امتحانات کتاب‌های درسی است نه کتاب‌های کنکوری موسسات. چرا که برنامه درسی هدفی دارد، که آن با امتحانات نهایی آموزش و پرورش قابل تحقق است؛ لذا فرآیند آموزش تا انتهای سنجش فرآیندی پیوسته است و اثر سنجش در آموزش خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: امروز که امتحانات نهایی برگزار شده است وضعیت علمی کشور را برای اولین بار پس از ۱۷۰ سال به دست آوردیم و اکنون می‌توانیم مبتنی بر این وضعیت برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد:تمامی مدرسه‌های کشور وضع علمی خود را به زودی خواهند فهمید به آن‌ها رتبه داده می‌شود و این موضوع حتی مقدمه‌ای بر رتبه بندی مدارس و معلمان هم می‌شود. چرا که عملکرد آن مدرسه و معلم سنجیده می‌شود و ضریب تاثیر قطعی نیز به عدالت آموزشی نزدیک‌تر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
توی دبیرستان (برمی گرده به چندین سال قبل) خانم مدیری داشتیم که واقعاً مدیر بود. معلم های خوب رو انتخاب می کرد. مدرسه مون نمونه دولتی بود.
توی راهنمایی هم همنیطور. مدیری بود که واقعاً مدیر بود. به دنبال بهترین ها بود و خروجی کار هم دانش اموزان خوب بودند

هم محیط خوب آموزشی داشتم و هم فضای خوب تربیتی.

به معلم خوب و کار کُن نمره بدید تا ارزش کار خوب مشخص بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
هر کی تو کنکور بیتشر قبولی بده رتبه اش بالاتزه و ملت خودبخود جذبش میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
لطفا فقط به رتبه علمی صرف با توجه به آمار قبولی و میانگین معدل ها و پذیرش در دانشگاه و...اکتفا نکنید و لطفا به برنامه های پرورشی واقعی و اثرات تربیتی اونها در رشد و تعالی دانش آموزان هم البته با سازوکارهای تعریف شده قابل اندازه گیری و قابل استناد هم توجه کنید و ترتیب اثر بدین...
مثلا شرکت و کسب مقام در برنامه های هنری مثل مسابقات خط و نقاشی و حفظ متون دینی و ادبی مثل قران، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گلستان سعدی و... و اجرای نمایش و سرود، اردویی های تفریحی، سرگرمی، معرفت افزایی مثل راهیان نور، راهیان پیشرفت ،بازدید از اماکن تاریخی فرهنگی، شرکت در شب شعرها،برگزاری مراسم ملی و دینی مثل روز دانش آموز، روز معلم، روز کودک، روز نوجوان، اعیاد و ولادت ها و شهادت ها،شرکت در مسابقات فرهنگی ورزشی ، نویسندگی کتاب و سرودن شعر و نوشتن متون ادبی، علمی و تهیه مقالات و انتشار در نشریات معتبر...از طرف عوامل اجرایی و آموزشی و دانش آموزان مدارس کشور هم میتونن معیارهای مناسبی باشند که قابل بررسی و اندیشیدن هستند.
لطفا لطفا بررسی بفرمایید.
آخرین اخبار