مرجع رسیدگی به هزینه خرید و فروش فیلتر شکن کدام نهاد است؟ + فیلم

زارع پور گفت: در نبود قانون انتظار اعمال قانون کردن، انتظار دقیقی نیست و در بعضی از حوزه‌های ارتباطات خلأ قانونی وجود دارد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری درباره موضوع هزینه فیلتر شکن‌ها گفت: یکی از نمایندگان محترم مجلس عنوان کرده بودند که وزارت ارتباطات جوابگو باشد که چرا قوانینی که در تمامی جهان در حوزه ارتباطات  وجود دارد در کشور ما نیست. همکاران ما هم این سوال را داشتند که مگر وزارت ارتباطات مرجع قانون گذاری است.

وی گفت: اگر قانونی وجود ندارد نمایندگان می‌توانند طرح دهند و در کنار آن نیز دولت هم می‌توانند لایحه بدهد. اما در نبود قانون انتظار اعمال قانون کردن، انتظار دقیقی نیست و در بعضی از حوزه‌های ارتباطات خلأ قانونی وجود دارد و در این موضوع فیلتر شکن‌ها نیز به همین شکل.

زارع پور گفت:تا زمانی که قانون مشخصی هم وجود نداشته باشد افرادی که در حوزه‌های انتظامی و قضایی باید برخورد کنند با مشکل مواجه هستند.

وی درباره با پیگیری‌های وزارت ارتباطات برای قانون‌های لازم در این موارد گفت:  در حوزه‌های که اولویت داشته باشد مانند حریم خصوصی که حتی لایحه آن نیز آماده شده اقداماتی کرده ایم. ما از ظرفیت قانون بودجه سنواتی و لایحه برنامه هفتم استفاد کردیم که خلأ های قانونی که وجود دارد را بر طرف کنیم.

وی گفت: فصلی منسجم به بخش ارتباطات فناوری اطلاعات در قانون برنامه هفتم اختصاص پیدا کرده برای اولین بار که آن چه ما نیاز داریم در ۵ سال آینده برای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و توسعه خدمات دیجیتال در کشور را در آن فصل آورده ایم.

زارع پور همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: برای اربعین ما هفته گذشته یک هیاتی را به کشور عراق اعزام کردیم که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق و با نهاد‌های تنظیم گر آنان جلسات مختلفی را تشکیل دادند و توافقات خوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این توافقات بنا شده است تا هم سیم کارت عراقی با قیمت مناسب‌تری در اختیار زوار قرار بگیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند که احتمالا اثرات آن را در پیامک‌هایی که اپراتورهابه مشترکان برای بسته رومینگ اربعین زده باشند، دیده اید.

وی افزود: امیدوار هستیم که امسال خدمات ارتباطی نسبت به سال قبل برای زائران اربعین حسینی هم در داخل کشور تا مرز‌ها و هم در داخل خاک عراق کیفیت بهتری داشته باشد.

وی همچنین در خصوص علت اختلال و کندی شبکه تلفن همراه گفت: الآن ۱۰۰ مورد درخواست از سوی اهالی یکی از محلات تهران برای حذف دکل‌های «بی تی اس» داریم که در حال مذاکره با شهرداری برای حل این مسأله هستیم.

وی افزود: همین امروز در جلسه هیأت دولت یکی از همکاران طوماری با ۵۰ امضا به من داد که درخواست برداشتن یک دکل «بی تی اس» در یکی از محلات را داشت که این موضوع قطعاً در کاهش کیفیت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه تأثیر خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبانه‌روز در تلاش هستیم تا یک شبکه پر سرعت را برای مردم عزیز فراهم کنیم، از شهروندان خواست چنانچه موردی از اختلال در تماس‌ها وجود داشت، از طریق سامانه نظارتی شبانه‌روزی وزارتخانه به سرشماره ۱۹۵ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
اگه مالیاتشون رو ندادن فیلتر رو قطع کنین تا ورشکسته بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
سیم کارت نود میلیونی بگیرید فیلتر نخواهید بود.الان چرا مسئولین و بچه هاشون گلایه ای از فیلتر و سرعت اینترنت ندارن واسه همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
اصلا چرا فیلتر کردید که مردم از فیلتر شکن استفاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
آخه درآمد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
وزیر خوابی.
آخرین اخبار