معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات امسال مجلس گفت: در این استان برای هر صندلی مجلس شورای اسلامی ۱۷۰ نفر پیش ثبت‌نام کردند.

محسن حسین‌میرزایی گفت: برای انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی ۶۸۹ نفر در چهارمحال و بختیاری نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام کردند که به‌ازای هر کُرسی مجلس در استان ۱۷۰ نفر اعلام داوطلبی کرده‌اند.

وی افزود: ۸۹ درصد پیش‌ثبت‌نام شدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری را آقایان و ۱۱ درصد را بانوان تشکیل داده‌اند.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: بیشترین پیش‌ثبت‌نام در چهارمحال و بختیاری از لحاظ تعداد با ۲۱۱ نفر در روز هفتم و کمترین با ۶۱ نفر در روز پنجم انجام شد.

وی یادآور شد: در روز نخست پیش‌ثبت‌نام ۹۴ نفر، در روز دوم ۶۴ نفر، در روز سوم ۷۴ نفر، در روز چهارم ۷۲ نفر و در روز ششم ١۰۶ نفر نسبت به پیش‌ثبت‌نام اقدام کردند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع پیش‌ثبت‌نام شدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ١١٨ نفر با سابقه ایثارگری و ١۴ نفر مشمول ماده ۲۹ هستند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: ۴۱ درصد از داوطلبان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۳ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۲ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و چهار درصد بین ۶۰ تا ۷۵ سال سن دارند.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: همچنین ۱۶ درصد دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۶۸ درصد کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس)، ۱۳ درصد کارشناسی (لیسانس) و سه درصد حوزوی هستند.

وی افزود: بررسی مدارک متقاضیان در ستاد انتخابات کشور آغاز شده است و در صورت کامل بودن (در صورتی‌که مدارک داوطلبی ناقص باشد برای رفع نقص از طرف ستاد انتخابات کشور به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود) به ثبت‌احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، سازمان امور استخدامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ارسال و مدارک صحت‌سنجی و اعلام پاسخ انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تعداد پیش‌ثبت‌نام‌های انجام شده در این دوره نسبت به ادوار گذشته بی‌نظیر است و در روز ۱١ اسفندماه امسال شاهد انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: از ائمه جمعه و جماعات، صدا و سیمای مرکز استان، خبرگزاری‌ها، اصحاب رسانه، فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تمامی کسانی که با احساس مسوولیت در اطلاع‌رسانی گسترده برای ثبت‌نام اولیه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همت و تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: همچنین از تمامی نخبگان، متخصصان، فرهیختگان و صاحب‌نظران متعهد چهارمحال و بختیاری که در لبیک به ندای نایب امام زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز (روحی له الفداء) و با دغدغه پیشرفت و تعالی استان در مرحله پیش‌ثبت‌نام شرکت کرده و منجر به افزایش رقابت و در نهایت، مشارکت حداکثری مردم می‌شوند، قردانی می‌کنم.

به گفته وی، پیش‌ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت غیرحضوری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ مردادماه آغاز شد و در ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ مردادماه جاری به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار