فرماندار ماهشهر گفت:منشاء بوى بد ناشى از آلودگى هوا در دست بررسى است.

فریدون بندرى فرماندار ماهشهر گفت: چه در بُعد مسئولان و چه بُعد قوای حاکمه و چه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و شهروندی نسبت به محیط زیست کم‌توجهی داشته و امروز تبعات آن را می‌بینیم. ما باید در راستای محیط زیست از وجه انسان دوستی و وطن دوستی نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنیم عِرق داشته باشیم و از کنار مسائل زیست محیطی بی تفاوت رد نشویم.

او با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات اساسی و رو به جلو در حوزه محیط زیست، گفت: ما تکالیف ذاتی و قانونی در حوزه محیط زیست داریم و هرجا که در خصوص مسائل محیط زیستی مانند معضلات مربوط به پسماند، پساب و دیگر مسائل احساس شود باید از تمام ظرفیت‌ها برای حل این مسائل استفاده شود.

 بندرى می گوید: باید در گام نخست موضوع و منشاء آلودگى هوا را شناسایی کرده و بعد از آن به دنبال راهى براى حل مسئله باشیم، آن هم راه حل ایجابى نه سلبى تا بتوانیم این مشکل زیست محیطى را مدیریت کنیم.

به گفته او سازمان منطقه ویژه اقتصادى با قید فوریت نسبت به تشکیل کارگروه بحران محیط زیستی الودگی هوا اقدام و ضمن پایش دقیق شرکت‌های دارای مخازن VOC نسبت به بررسی دقیق سیستم تصفیه خانه پتروشیمی فجر و ارائه داده‌های مربوطه تا یک هفته‌ی آتی اقدام نماید.

بندری ادامه داد: لیست شرکت‌هایی که دارای میعانات گازی یا مخازن میعانات گازی می‌باشند توسط سازمان منطقه ویژه ارسال و بصورت ویژه در جلسه بعدى کارگروه بررسی می‌شوند. 

این مقام مسئول گفت: پتروشیمی بندر امام باید حوضچه‌های نمک خود را تعیین تکلیف کند، چرا که جلبک‌های این حوضچه‌ها هر روز بیشتر شده و ما باید براى تقابل با این مسئله محیط زیستی خودمان را آماده کنیم در غیر اینصورت مانند سال گذشته فاجعه مرگ ماهیان را دوباره شاهد خواهیم بود و ممکن است هفته هاى آینده مجدداً آلودگى هوا را با غلظت هاى گوناگون شاهد باشیم.

به گفته این مقام مسئول موضوع مشخص شده است، اما هنوز منشاء بوی ناشی از آلودگى مشخص نشده است و مصوبات این جلسه در قالب پیشنهادات و نظرات ثبت شده است که هفته آینده جلسه بررسى آن تشکیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.