رتبه ۷ کنکور ریاضی گفت: تنها راه موفقیت، کنکور نیست و اگر کسی در کنکور موفق نشد نباید ناامید شود.

آرش قوامی، رتبه ۷ کنکور ریاضی ۱۴۰۲، متولد ۴ تیر ۸۴، در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال دهم به صورت مجازی بود و خیلی درس نمی‌خواندیم اما از سال یازدهم جدی تر شروع به خواندن کردم. سال آخر در مدرسه غیرانتفاعی بودم و تا ۹ شب در مدرسه بودیم.

او گفت: با اینکه تمام وقتم را برای کنکور بگذارم موافق نبودم و حتی روز تولدم که چند روز قبل از کنکور بود هم به خودم استراحت دادم و تفریح و درس را در کنار هم داشتم چرا که اگر غیر از این باشد خسته کننده می‌شود.

قوامی درباره تصمیمش برای رتبه برتر شدن گفت: در آزمون‌های آزمایشی که رتبه‌هایم خیلی خوب می‌شد تصمیم گرفتم برای رتبه برتر‌شدن هدف‌گذاری کنم. مشوق‌هایم در وهله اول پدر و مادرم و بعد دوستانم بودند که خیلی به من امید می‌دادند.

رتبه ۷ کنکور ریاضی درباره سطح سوالات کنکور گفت: کنکور تیر نسبت به آزمایشی‌ها خیلی سخت‌تر شده بود و وقتی رتبه‌ام را دیدم کمی ناراحت شدم چون فکر می‌کردم بهتر شود، دلیلش هم همین بود که سوالات خیلی سخت شده بود. استرسی که دفترچه اول به ما وارد کرد در پاسخ به دفترچه دوم هم تاثیرگذار بود.

قوامی درباره درصدهایش در کنکور گفت: ریاضی را ۶۰ درصد، شیمی ۸۳ و فیزیک را ۸۷ درصد زدم. اما در آزمایشی‌ها فیزیک را همیشه بالای ۹۰ درصد می‌زدم.

قوامی که تصمیم دارد در رشته برق دانشگاه شریف مشغول به تحصیل شود، رمز موفقیت خود را برنامه‌ریزی خوب عنوان کرد و گفت: نباید تک بعدی بود و نباید فقط به درس پرداخت. علاوه بر این‌ها علاقه بسیار مهم است. من علاقه زیادی به درس داشتم و از علاقه زیاد درس می‌خواندم. توصیه ام به کنکوری ها این است که مستمر و ادامه دار تلاش بکنند.

او از دوران کنکور به خوشی یاد کرد و گفت: اینکه تا شب در مدرسه و کنار دوستانم بودم به من خوش می‌گذشت و دلم برای آن دوران تنگ می‌شود. 

رتبه ۷ کنکور ریاضی گفت: تنها راه موفقیت، کنکور نیست و اگر کسی در کنکور موفق نشد نباید ناامید شود کنکور یکی از راه های موفقیت است. 

او درباره شایعات قبل از کنکور هم گفت: شایعات تقلب و فروش امتحانات در کنکور، تاثیری روی من نداشت.

قوامی درباره امتحانات نهایی گفت: یک ماه امتحانات نهایی را فقط برای امتحانات وقت گذاشتم و کمی هم تست می‌زدم.

رتبه ۷ کنکور ریاضی آرش قوامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
8 ساعت خواب 8 ساعت تفریح و غذا و نظافت 8 ساعتم مطالعه متمرکز و دقیق
آخرین اخبار