وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان:

روزانه تا ۹۰ پرواز عبوری از فضای افغانستان می‌گذرد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی اعلام کرد روزانه تا ۹۰ پرواز عبوری از فضای افغانستان می‌گذرد و در یک سال گذشته بیش از ۲۵ هزار پرواز عبوری از فضای کشور گذشته است.

در ادامه روند گزارش‌دهی دولت به ملت، مقامات وزارت ترانسپورت و هوانوردی با حضور در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گزارش کارکرد یک سال اخیر این وزارت را با رسانه‌ها و مردم مطرح ساختند.

حسیب الله سروش، معین پالیسی، مصوونیت و تفتیش هوانوردی وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت که روزانه تا ۹۰ پرواز عبوری از فضای افغانستان می‌گذرد.

وی افزود که در یک سال اخیر با وجود تبلیغات منفی در مورد عدم مصئون بودن فضای افغانستان؛ اما گذشتن حدود ۲۵ هزار و ۵۴۰ پرواز عبوری از فضای افغانستان ثبت شده است.

بر بنیاد گفته‌های سروش؛ در عبور این پروازها از فضای افغانستان همکاری کشورهای همسایه نیز نقش بالایی دارد و اطمینان آنان به جهانیان موجب شده تا در هفته‌های اخیر شماری از شرکت‌های هوایی خارجی که با روی کار آمدن طالبان از عبور در فضای کشور خودداری کرده بودند؛ نیز درخواست عبور مجدد بدهند.

سروش گفت که تمام فرودگاه‌های کشور- ۴ فرودگاه بین‌المللی و ۲۴ فرودگاه محلی- به روی پروازهای ملکی باز می‌باشند.

حسیب الله سروش افزود که در جریان یک سال گذشته این وزارت زمینه پروازهای بشردوستانه به فرودگاه‌های محلی و میدان‌چه‌ها را برای ۶ هزار و ۷۹۲ پرواز خارجی از جمله صلیب سرخ، برنامه جهانی غذا، یوناما فراهم ساخته است.

غلام جیلانی وفا معین عملیاتی این وزارت گفت که هرچند پروازهای نظامی از سوی وزارت دفاع کنترل می‌شود؛ اما این وزارت نیز تلاش دارد تا با خرید تجهیزات کنترل راداری و مخابراتی از یک شرکت اماراتی تمام حریم هوایی کشور را به صورت کامل در کنترل افغانستانی ها قرار بدهد.

پیش از این انعام الله سمنگانی به رسانه‌ها اعلام کرد: امضای قرارداد مدیریت ۴ فرودگاه (کابل، قندهار، مزارشریف و هرات) افغانستان بین مقامات طالبان و شرکت گاک امارات با حضور خبرنگاران در کابل به امضا رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.