واکنش آمریکا به گفتگوی تلفنی پوتین و رئیسی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به گفتگوی روسای جمهور ایران و روسیه در خصوص توافقات دوجانبه و عضویت احتمالی ایران در بریکس واکنش نشان داد.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گفتگوی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: «گزارش‌ها پیرامون این گفتگو را مشاهده نکرده‌ام و ایران و روسیه باید در خصوص تعاملات خود اظهار نظر کنند». 

این مقام آمریکایی در خصوص روابط ایران و روسیه و همچنین عضویت در گروه بریکس مدعی شد: «آمریکا عضو گروه بریکس نیست، اما تکرار می‌کنم که ایران همچنان به اقدامات خرابکارانه و بی ثبات کننده خود ادامه می‌دهد و این اقدامات شامل ارائه پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین است که واشنگتن مخالف آن است».

وی با طرح ادعای تکراری ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ گفت: «ما به همراه متحدان و شرکای خود به پاسخگو ساختن ایران و روسیه به دلیل استفاده از این پهپاد‌ها علیه اوکراین ادامه خواهیم داد». 

ادعا‌های مقامات آمریکایی در خصوص ارسال پهپاد از ایران به روسیه در حالی صورت می‌گیرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اخیرا ادعا‌هایی از این دست را «بی‌اساس» و «نادرست» خوانده و گفت: «حتی با اوکراین توافق کردیم نظامیان ایرانی و اوکراینی با یکدیگر دیدار داشته باشند». وزیر خارجه کشورمان می‌گوید هدف از این دیدار به دست آوردن اسناد ادعایی اوکراین بوده، اما کی‌یف هیچ مدرک معتبری دال بر ادعای خود ارائه نکرده است.

گفتنی است، ساعاتی پیش، دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران تلفنی گفتگو کردند. گفته شده گسترش همکاری در امور منطقه‌ای و بین المللی و همچنین احتمال عضویت ایران در بریکس از محور‌های گفتگوی دو طرف بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
این فشارهای آمریکا بخاطر اینه که ما به روسیه پهباد یا هر چیز دیگه ای ندیم. ولی خودش هرچی اوکراین می خواد بهش میده.
گور بابای آمریکا باید مخفیانه هر چیزی روسیه میخواد بهش بدیم در عوض پولش رو بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
آمریکایی‌های خودشون می‌دوند که مثل سگ دورغ میگن...و می‌خواهند افکار دنیا رو به خودشون جلب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
چرا حسادت شما همان آمریکا هستید که در زمان نه چندان دور دکتر مصدق برای فرار از دست انگلیس به آمریکا پناه آورد و شما در چنین روزهایی در دهه سی او را با اردنگی از صحنه سیاست حذف کردید و این امر ناشی از غرور شما آمریکاییها است که غیر از جلو بینی مبارکتان جایی را نمی بینید یک ذره از غرور بچه گانه تان دست بکشید و قبول کنید که امروز تاوان کودتای ننگین مرداد سی و دو را باید پرداخت کنید اینقدر گریه و زاری نکنید ما اینقدر مشکل داریم که وفت نداریم به حال شما آمریکاییها گریه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
پوتین دستور جدید صادر کرده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
یکی بود می گفت: آب رو بریز همونجایی که می سوزه...
اکراین را توی دهن خرس انداختید و به ویرانه تبدیل کردید و آن را میدان آزمون قدرت دفاعلی خودتون کردید و روزانه پول و سلاح و نفر به اکراین می فرستید تا این خون و خونریزی برقرار باشد بعد مدعی پهپادهای فتوشاپی ایران هم می شوید خناسان بی شرف دزد
France
شاهرخ
۰۹:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
مثل دوران قبل خود را آقا بالا سر دنیا می دانند و در هر زمینه ای نظر و مداخله می کنند. کمک های چند ده میلیارد دلاری آنها برای اوکراین صحیح و کمک در ازای دریافت پول از مسکو را نادرست می دانند. دنیای وحشی یعنی همین.قدرت داشته باش و اقایی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
یانکی ها در مذاکرات غیرمستقیم با ایران در قطر و عمان، از ایران خواست به روسیه پهپاد ندهد!
اول میگفتن فتوشاپه الان به التماس افتادن پهبادهای ایران فقط یکی از جلوه‌های قدرت راهبردی بود که باعث شد دیپلماسی کشور از ذلت به عزت برسه
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
زلنسکی و آمریکا حرف مفت رو زوری می زنند.
آخرین اخبار