مقامات غربی در ادامه فضاسازی‌ها علیه ایران مدعی شدند که آمریکا در مذاکرات عمان از طرف ایرانی خواسته است به فروش پهپاد به روسیه پایان بخشد.

ادعای فروش تسلیحات ایرانی به روسیه و در راس آن فروش پهپاد‌های انتحاری موضوعی است که از ابتدای جنگ اوکراین از سوی کشور‌های غربی به رهبری آمریکا مطرح شده است. علی رغم تکذیب این موضوع از سوی تهران و مسکو، مقامات غربی همچنان بر این ادعا تاکید دارند به طوری که حتی از تلاش خود به منظور ترغیب ایران برای توقف این موضوع سخن می‌گویند!

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز (چهارشنبه) به نقل از مقامات آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرد واشنگتن از ایران خواسته است از فروش پهپاد انتحاری به روسیه به منظور استفاده این کشور در جنگ اوکراین اجتناب کند. 

این مقامات می‌گویند واشنگتن این درخواست را طی مذاکرات غیرمستقیمی که با طرف ایرانی در عمان داشته از مقامات تهران درخواست کرده است. 

این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده که تعداد محدودی پهپاد را به روسیه قبل از جنگ اوکراین ارائه کرده است.

منابع آگاه غربی می‌گویند: واشنگتن اکنون به دنبال برداشتن گام‌های ثابت بیشتری درباره ایران است. مذاکرات میان دو طرف در عمان بخشی از تلاش‌های گسترده آمریکا به منظور ایجاد روابط دو جانبه با تهران است. هدف اصلی این مذاکرات توقف غنی سازی بالاتر از ۶۰ درصد تهران در ازای اجتناب آمریکا از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است. 

این منابع مدعی هستند آمریکا حتی به دنبال آن است که ایران اقدام به ارسال قطعات برای تولید پهپاد در داخل خاک روسیه نکند. 

مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکنون به ادعا‌های مطرح شده از سوی نشریه وال استریت ژورنال واکنشی نشان نداده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
به نظر من فروش سلاح به کشورهایی که منافعشون در تضاد منافع امریکاست،از طرف ایران یه نوع رو کردن اهرم فشار برای گرفتن امتیاز بیشتر در مذاکرات است، امریکا هم میخواد با حمایت کردن از اغتشاشات و حملات تروریستی در ایران اهرم فشاری در مذاکرات داشته باشه
آخرین اخبار