روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت در ۱۸ ماه گذشته نزدیک به نیم میلیون نفر در درگیری‌های نظامی در اوکراین کشته یا زخمی شده اند.

در گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره تلفات انسانی جنگ اوکراین آمده است: مقامات آمریکایی گفتند که تعداد کل نیرو‌های اوکراینی و روسیه که از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ۱۸ ماه پیش کشته یا زخمی شده‌اند به ۵۰۰۰۰۰ نفر می‌رسد که این رقم در حالی است که هنوز درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد.

در این گزارش تاکید شده که ارائه آمار دقیقی از تلفات این جنگ به دلیل شرایط سیاسی و میدانی مقدور نیست، ولی به نظر می‌رسد آمار غیررسمی بیش از این تعداد باشد چراکه در ماه‌های گذشته درگیری‌های نظامی در مناطقی از اوکراین تشدید شده است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که تلفات جنگ در سال جاری در شرق اوکراین تشدید شد و با یک شیب ثابت رو به افزایش بوده است.

نیویورک‌تایمز مدعی شده تلفات نظامیان روسیه به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. از این میان ۱۲۰ هزار نفر کشته و ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

این روزنامه همچنین ادعا کرده که از طرف اوکراینی، ۷۰ هزار سرباز کشته شده و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر مجروح شده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در توضیح درباره دلیل بالاتر بودن تلفات روسیه نسبت به اوکراین مدعی شده که شمار نظامیان روسیه‌ای در میدان جنگ نسبت به نظامیان اوکراین بیشتر است. 

طبق این ادعا، اوکراین حدود ۵۰۰ هزار نظامی شامل سرباز‌های فعال، نظامیان ذخیره و شبه‌نظامی در میدان جنگ دارد. در مقابل تعداد نظامیان روسیه نزدیک به سه برابر این رقم و حدود ۱،۳۳۰،۰۰۰ نظامی فعال، سرباز ذخیره و شبه‌نظامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
اکثر این قربانیان مقیم اوکراین بخاطر جنگ ستیزی شون توسط خود اوکراینی ها نژاد پرست و افراطی کشته شدند

افتاب حقیقت همیشه پشت ابر پنهانکاری نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
نیم میلیون سرباز کشته و زخمی فدای هوس بازی زلنسکی و غرب گرایان اوکراین شد . علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
بعد دلقک زلنسکی میگه چند صد هزار سرباز روسیه رو فقط کشتیم. با این حساب باید از جناب دلقک پرسد: آمار زخمی های ارتش روسیه چقدر است؟
آخرین اخبار