فعالیت بیش از هزار گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری

مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر هزار و ۵۸۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف در استان مشغول به فعالیت هستند.

سرهنگ هوشنگ فولادی در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره جهادگران چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در کنار این گروه‌ها ۸۰ گروه جهادی رسانه نیز مشغول به فعالیت هستند و فعالیت‌ها و اقدامات این گروه‌های جهادی را در اطلس جهادی و هم در فضای رسانه ثبت می‌کنند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در دوران کرونا هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان برای تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی هزینه کردند.

سرهنگ فولادی با بیان اینکه دو هزار تن قیر برای آسفالت شش هزار و ۶۶۰ جاده روستایی استفاده شده است، اضافه کرد: پارسال دو هزار و ۸۶۶ طرح در حوزه‌های مختلف کشاورزی، مدارس، راه، مسکن، آبرسانی، ورزشی و... از سوی گروه‌های جهادی اجرایی شد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به احداث، بازسازی و مرمت هشت هزار و ۶۴۰ واحد مددجویی، گفت: در طرح اقتصاد مقاومتی و ایجاد صنایع تبدیلی ۱۹ هزار و ۱۷۳ تسهیلات اشتغال‌زا پرداخت شد که همه منجر به ایجاد شغل شدند و همچنین هشت هزار و ۹۶۳ مورد کارآفرینی صورت گرفت.

سرهنگ فولادی با بیان اینکه ۳۱۶ نمایشگاه فصلی برای حمایت از تولیدات دایر شد، بیان کرد: ۱۹ کارگاه برای افرادی که توان مالی نداشته یا سرپرست خانوار بودند تجهیز شد همچنین ۵۸۸ صندوق برای پرداخت تسهیلات بدون‌بهره در استان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به جهاد آبرسانی در استان، اظهار داشت: طی قراردادی که با قرارگاه جهادی امام حسن (ع) بسته شد هزارمیلیارد تومان در حوزه آب، جاده، مسکن و مدارس هزینه شد و ۱۲۰ روستا از ۲۸۳ روستای فاقد آب شرب، از این نعمت بهره‌مند شدند.

سردار علی افضلی جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) اظهار داشت: گروه‌های جهادی آثار و برکات زیادی دارند که تنها گوشه‌ای کوچک از این اقدامات رسانه‌ای می‌شود.

وی افزود: هر چه بتوانیم با زبان هنر اقدامات این گروه‌ها را در قالب عکس، دلنوشته، شعر، داستانک، روایت و خاطره بیان کنیم گام موثری در راستای جهاد تبیین و افزایش امید و اعتماد مردم برداشته‌ایم.

سردار افضلی با بیان اینکه انقلاب نیز با ظرفیت عظیم مردمی و کار گروهی پیروز شد، افزود: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس نیز با وجود حمایت‌های همه‌جانبه از رژیم بعث و صدام مزدور، ایران اسلامی پیروز میدان شد چرا که جوانان و جهادگران این مرز و بوم فعل خواستن را با تمام وجود معنا کردند و با اقدامی جهادی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به کار‌های بااخلاص گروه‌های جهادی، اضافه کرد: گروه‌های جهادی تا دوردست‌ترین و سخت گذرترین مناطق می‌روند و برای محرومیت‌زدایی و کمک به مردم گام‌های بزرگی برداشته‌اند که این اقدامات باید به همگان نشان داده شود.

سردار افضلی با اشاره به تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم، ادامه داد: گروه‌های جهادی به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند که به دشمن اعتماد نکنند و با همت و تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه امید را به دل ملت تزریق کنند.

گفتنی است؛ در پایان نفرات برتر جشنواره جهادگران چهارمحال و بختیاری معرفی شدند و با اهدای لوح از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار