زنگنه گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف است قیمت گذاری محصولات اساسی را بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله ارز و طلا تعیین کند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در زمینه سیاست‌های مربوط به قیمت گذاری محصولات کشاورزی گفت: محصولات کشاورزی به ویژه کالا‌های اساسی معمولاً توسط دولت و بر اساس ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در سابق و در حال حاضر ۲۸۵۰۰ تومانی قیمت گذاری می‌شود که به واقع این امر باعث می‌شد تا کشاورز انگیزه کافی را برای تولید نداشته باشد.
 
وی با اشاره به اتفاقات مناسب در حوزه خرید تضمینی گندم بیان کرد: پیرو این اتفاقات امسال شاهد خودکفایی در آرد خوراکی هستیم لذا کمیسیون در این بخش مصوب کرد که دولت مکلف است قیمت گذاری محصولات اساسی را بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله ارز و طلا تعیین کند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم اظهار کرد: قطعاً این امر می‌تواند به ایجاد انگیزه کشاورز برای تولید کمک کند، همچنین ما دولت را مکلف کردیم که اگر سیاست‌ها و مداخلاتش به ضرر و زیان کشاورز باشد باید این ضرر و زیان را جبران کند.

زنگنه تاکید کرد: این اقدام می‌تواند اقدام موثری در راستای افزایش تولید در بخش کالای اساسی کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره مصوبه کمیسیون در بخش مسکن بیان کرد: ما معمولاً در آپارتمان‌ها با یک مشکل جدی مواجه هستیم و آن هم این است که اگر یک ساختمان بر اساس آرای کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ و سایر مراجع ذی‌ربط دچار جریمه و بدهی باشد، همه مالکین واحد‌ها یک ساختمان باید جریمه و بدهی‌شان را پرداخت کرده و بعد پایان کار صادر شود از این رو کمیسیون مصوب کرد که اگر یک واحد ساختمانی جریمه و بدهی خودش را پرداخت و سهم خود را از بدهی مشاعات ساختمان پرداخت کند، سازمان ثبت مکلف است نسبت به ارائه گواهی پایان کار و همچنین تفکیک و سند برای آن واحد ساختمانی اقدام کند.
 
زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون در بخش آموزش و پرورش بیان کرد: کمیسیون در این بخش دولت را مکلف کرد به ازای نیرو‌ها و معلمینی که به دلیل بازنشستگی، فوت و بازخرید از سیستم آموزش و پرورش خارج می‌شوند، به همان میزان اقدام به استخدام معلم کند همچنین سازمان امور استخدامی مکلف شد تا مراحل استخدامی در این بخش را مدنظر قرار دهد.
 
وی بیان کرد: همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق و به منظور بهبود در حکمرانی اراضی و تصریح و تسریع در صدور اسناد رسمی و اجرای کامل طرح ملی حدنگار و با توجه به ماهیت اجرایی فعالیت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این سازمان در سال اول برنامه به وزارت دادگستری منتقل می‌شود. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ذیل قوه قضائیه خارج و زیر نظر قوه مجریه و وزارت دادگستری فعالیت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ماشینم سوخت و روغن و سرویس نداشته باشد بیکار میشوم و اکثر کارها فلج میشود کالای اساسی فقط نان نیست بقیه اقلام را چطوری بخرم آقای ذو الافکار؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۹:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام نرخ گذاری تعریف دارد . مبنای آن ارز و سکه نیست . راستی چرا خبر نگاران به عده ای از جاهلان خرده نمی گیرند ؟ یا تصمیمات غلط آنها را گوشزد نمی کنند ؟ قیمت باید بر اساس هزینه کرد و سود منطقی تعریف شود . یعنی چقدر ماده اولیه بکار رفته چقدر نفر کار ساعت شده چقد رسود تعلق گیرد . حتی مجصولات کشاورزی نیز می تواند بر اساس هزینه های کاشت و داشت و برداشت محاسبه و نرخ گذاری گردند . اینکه خوراک مردم و کالاهای اساسی و خودرو و ... را به ارز و سکه گره بزنیم این خود یعنی نابسامانی اقتصادی و هرج و مرج را توسعه می دهیم . آیا یکی از نشانه های آخر زمان عقل مدیران نظام از آنها صلب می شود ؟ الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
منظورشون افزایش قیمته ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
دولت تا کی می خواهد از جیب مردم خرج کند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام ایا دولت مکلف به همسان سازی حقوقها هم شده ایا من کارمند سازمان اموزش فنی وحرفه ای که با27سال خدمت شرمنده خانواده هستم چه کنیم که دولت به فکر ما نیست چرا در کشور اسلامی عدالت به این شکل هست چرا من کارمند سازمان اموزش فنی حرفه ای باید شرمنده باشم چرا ..چرا ...چرا.....
Iran (Islamic Republic of)
Asdfc
۰۸:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
کالاهای اساسی رو میارید پایین ولی عوضش در کالاهای غیر اساسی با دلار 300هزار تومان مردم رو میدوشید مثل خودرو و لوازم خانگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
حقوق های نجومی خودتان را هم با حقوق های مردم متناسب کنید تا کمتر با ارز و سکه بازی کنید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مرغ هم قیمت گذاشتید .زمان روحانی ۲۰ هزارتومان اما رئیسی که آمد به ۴۵ رساند بعد گفتند مرغداران زرر می کنند شد ۶۳ وباز ۷۳ نرخی که دولت برآن قیمت گذاشت ولی حالا صد هزارتومان در بازار است لطفا نه وقت خودتان را بگیرید و نه مردم را آلاف کنید این تازه یک قلم بود بقیه بماند ..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
دولت حریف شرکتها نشده و نخواهد شد هر روز یه قیمت به کجا رو کنیم بجزء تو خدا ..... چاره ای کن برای ما خدا ....... خسته شدیم از شرمندگی خانواده یمان خدا ...........چاره ای کن تو ای خدا ........ به مرز سر به بیابان رفته ایم خدا ..............چاره ای کن تو ای خدا ......... پولدار روز به روز پولدار تر فقیر روز به روز فقیرتر این چه عدالتی است که به آن گرفتاریم خدا ..... ببخش خدا که قسمت ما این است خدا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
خبری چرا وسایل یدکی خودرو قیمت مصرف کننده نداره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
چرا باید حقوق بعضی کارمندان مثل شرکت نفتی ها و بانک ها (با نصف سابقه کار من) اضافه کاریشون سه چهار برابر اصل حقوقشون باشه که البته همون حقوق خالی ایشون هم دو سه برابر من کارمند دارایی باشه .؟ تو خیابون که راه میرم ملت فقط متلک و تیکه بارمون کنن ولی یه کارمند بانک کلی عزت و احترام بعلاوه حقوق چند برابری و وام فراوون و کم بهره برخوردار باشه ؟! سازمان بازرسی کدوم گوری تشریف داره؟ الان که دیگه شعب بعد از ظهر بانک وجود نداره اضافه کار بابت چی ؟ اونم دو سه برابر اصل حقوق . تازه این پرداخت های رسمی ایشونه غیر رسمی هاشون که فقط خود بانک خبر داره. و هیچ جایی ثبت نمیشه.
France
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ماشینوووو ارزوووون کنید چه خبرهههه. گمرکو بردارین ماشین وارد کنین. ایران‌خودرو سایپا نمیخوایممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
امسال ملت دلاور دیدن تو مجلس حسابی بساط نون و کباب براهه رکورد داوطلبی رو تو گینس جابجا کردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
با مکلف کردن و جب. چیزی درست نمیشه که بدتر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
خودروي برقي وینفست ویتنام سهام خود را در نزدک آمریکا فروخت این شرکت خودرو سازی هر سهم خود را ۲۱ دلار فروخت واقعا جای بسی شرمندگیه هر سهم ایران خودرو ۲۰۰ تومان صف فروش بشه تصور کنید قیمت گذاری دستوری چه بلایی سر تولید آورده جالب اینجاست کسی که با قیمت گذاری دستوری کارخانه را به مرز ورشکستگی کشونده ادعای نجات تولید را دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۰۳:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ایران خودرو و سایپا برن به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
کل یارانه های پنهان را بردارید ودرآمد حاصل را که نفری ۵میلیون تومان ماهیانه میشود را،مستقیم به خود مردم بدهید واز دخالت در همه امور دست بکشید،وقیمتها ودستمزد وصادرات و واردات را آزاد و رقابتی کنید،فقر و اسراف و قاچاق و... ازبین میرود و کلی از منابع زیاد میاد و میشود صادر کرد.سیاست فعلی اینست که عده ای در فقر باشند تا سخترین کارها را با کمترین دستمزد انجام دهند وتوان اعتراض نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
نیسان وانت ۶۰۰ میلیون .اهای کسی پاسخگوهست .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
کی به قانون شما گوش میکند اینجا هرکی به هرکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
از مواد غذایی بگیر تا دارو و لوازم خانگی ،ملاک دولت خدمتگزار برای تعیین قیمت دلار و طلا هست،

پس چرا حقوق پرداختی به من ریال است؟

دولت، خدمتگزار چه کسانی است؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
زنگ گرانی به صدا در آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
یک بار برای همیشه این ارزهای رانتی را حذف کنید! اگر می‌خواهید از قشر فقیر حمایت کنید، یارانه‌ی نقدی متناسب با تورم بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
در تمام دولت های بعد از انقلاب بر کالائی که دولت نظارت و قیمت گذاری را شروع کرده بلافاصله باعث گرانی آن کالا شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
سلام
چرا تایر دولتی آنلاین نمیشه خرید
آقای رییسی پیگیری کنید
آخرین اخبار