برگزاری دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی مهرماه امسال در تبریز برگزار خواهد شد.

آقای حمزه‌زاده با اشاره به توانمندی‌های استان آذربایجان‌شرقی در حوزه صنایع‌دستی برپایی نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را فرصتی‌ایده‌آل برای معرفی این آثار به مردم ایران و کشور‌های دیگر دانست و اظهار داشت: باید از چنین فرصت‌هایی بتوانیم به دستاورد‌های مهمی چون توسعه چرخه اقتصادی، تحکیم و تثبیت جایگاه فرهنگی و تاریخی در سطح بین‌المللی دست یابیم در همین راستا دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز که مهرماه امسال برگزار خواهد شد فرصتی مهم در این راستا خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، تبلیغات و برندسازی در صنایع‌دستی را ضروری عنوان و افزود: باید توجه داشت که پرداختن به صنایع‌دستی و معرفی آن نه تنها بر برنامه‌ریزی در راستای سوق دادن گردشگران داخلی به تبریز و قرار دادن این کهن شهر در محور گردشگری ملی موثر است بلکه می‌تواند سود سرشار اقتصادی نیز به دنبال داشته باشد.

وی رسیدگی به مسائل و مشکلات فعالان صنایع‌دستی و توسعه صادرات محور صنایع‌دستی را از جمله برنامه‌های مهم استان برای توسعه رشته‌های مربوطه با هدف توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی دانست و متذکر شد: کسب حدود ۳۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی کشور توسط هنرمندان آذربایجان‌شرقی مزیت بزرگ این حوزه است و میراث فرهنگی استان تلاش می‌کند تا حد ممکن نسبت به برندسازی و ثبت رشته‌ها و بخش‌های مختلف صنایع‌دستی کمک کند.

آقای حمزه‌زاده با اشاره به تنوع و زیبایی رشته‌های صنایع‌دستی فعال در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بدون تردید توجه به صنایع‌دستی و رفع مشکلات مربوطه می‌تواند ریل حرکتی صنعت گردشگری استان و حتی کشور را پرتحرک و پرشتاب‌تر کند.

 وی گفت: جلوگیری از اضمحلال و فراموشی صنایع‌دستی موجود در آذربایجان‌شرقی یکی از سیاست‌های وزارتی و اولویت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

آقای حمزه‌زاده صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در قالب رشته‌های مختلف را از جاذبه‌های مهم گردشگری و فرهنگی این خطه دانست که توسط هنرمندان این دیار تلفیقی بدیع از هویت و هنر دست هنرمندان را به تصویر می‌کشد.

وی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی را از حوزه‌هایی برشمرد که طی سال‌های اخیر و به صورت تصاعدی با استقبال گردشگران و مسافران نوروزی و تابستانی مواجه می‌شود که با برپایی نمایشگاه‌های گوناگون استقبال از این صنایع بیشتر شده و هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی بیش از پیش هنر دستان خود را در معرض نمایش عموم می‌گذارند.

آقای حمزه‌زاده با تاکید بر نقش مهم صنایع‌دستی برای جلب و جذب گردشگران در فصول مختلف یادآور شد: اشتغالزایی زود بازده این حوزه انگیزه اصلی مدیریت صنایع‌دستی استان برای در اولویت‎ قرار دادن آن در برنامه‌های اصلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.