فرودگاه زنجان برای برقراری پرواز کربلا آماده است

مدیر فرودگاه زنجان گفت: آمادگی لازم برای برقراری هر نوع پرواز از جمله زنجان به کربلا وجود دارد اما هنوز ابلاغ رسمی در این زمینه دریافت نشده است.

محمد قاسمی  مدیر فرودگاه زنجان گفت: به محض اعلام پیش‌بینی سفر هوایی در ایام اربعین، اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: سازمان حج و زیارت متولی سفرهای زیارتی است و باید در زمینه برقراری پرواز زیارتی اعلام نظر کند.

این مسوول ادامه داد: فرودگاه زنجان به لحاظ زیرساختی، مشکلی در برقراری هر نوع پرواز ندارد و پرواز از زنجان به مقاصد مختلف در هر روز هفته و در طول شبانه‌روز امکانپذیر است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در طول هفته، ۲ پرواز از فرودگاه زنجان به مشهد در ساعات تعیین شده انجام می شود و ظرفیت این پروازها تا شهریورماه نیز تکمیل شده است.

مدیر فرودگاه زنجان خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی ها مقرر بود پرواز سوم زنجان به مشهد نیز برقرار شود که به دلیل محدودیت ناوگان هوایی امکانپذیر نشد.

فرودگاه زنجان در سال ۷۹ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار ایجاد شد اما برقراری پروازها در آن طی بیش از ۲۰ سال گذشته با فراز و نشیب های متعددی همراه بود به طوری که طی این مدت تنها به صورت مقطعی برخی پروازها از جمله مشهد مقدس، عتبات عالیات، سفرهای حج تمتع و عمره انجام می شد و در بسیاری از ایام سال پروازهای آن تعطیل بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.