رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

سه بیمارستان صحرایی در مرز مهران دایر می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سه بیمارستان صحرایی در مرز مهران برای خدمات‌رسانی به زائرین دایر می‌شود.

جاسم محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام امروز در پنجمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به جانمایی سه بیمارستان صحرایی در شهر مهران، گفت: بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران کرمان و دانشگاه، بیمارستان صحرایی پدافند هوایی در بخش شرقی شهر مهران و درمانگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهرام آباد مستقر خواهند شد.

وی در خصوص آمبولانس‌های مستقر در استان در ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: ۱۴۰ آمبولانس، ۱۴ اتولانس، ۱۸ موتورلانس و سه بالگرد هوایی در سطح استان در ۴۹ پایگاه مستقر خواهند شد و ۶۵۰ نیروی فوریت پزشکی کار خدمات رسانی را انجام خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص مرکز فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در مرز بین‌المللی مهران، گفت: این مرکز امکان ارائه خدمات به ۲۵۰ نفر را در روز دارد که امکان افزایش آن به ۴۰۰ نفر نیز پیش‌بینی شده است.

محمدی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در مرز بین‌المللی مهران ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع وسعت دارد و در دو طبقه احداث شده است و خدمات درمانی سرپایی را به زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تجهیز مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی مهران، خاطرنشان کرد: چارت سازمانی نیرو‌های مستقر در این مرکز باید آماده شده و نیرو‌ها براساس برنامه‌ریزی دقیق در این مرکز حاضر و به ارائه خدمات به زائران بپردازند.

محمدی با اعلام اینکه این دانشگاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین آمادگی کامل دارد، تصریح کرد: با رفع نقاط ضعف سال‌های گذشته و تقویت نقاط مثبت سعی کرده‌ایم تمام امکانات لازم را برای خدمات‌رسانی مطلوب فراهم کنیم تا زائران با کمترین مشکل در حوزه سلامت در مبادی ورودی و خروجی عبور و مرور کنند.

رئیس دانشگاه در خصوص حوزه درمان در ایام اربعین حسینی در سطح بیمارستان‌های استان، گفت: بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید مصطفی خمینی باید آمادگی کامل داشته باشد و همچنین در بیمارستان امام خمینی نیز بخش تروما و حوادث بیش از پیش فعال باشد و تصمیم ما بر آن است که بیش از ۲۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستان امام حسین  مهران اشغال نباشد و بیماران به مرکز استان ارجاع داده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.