رئیس دانشگاه تهران گفت: برای دانشجویان رتبه برتر و معدل بالا بورسیه در نظر داریم.

دانشگاه تهران به منظور آشنایی رتبه‌های برتر کنکور با این دانشگاه و رشته ها مختلف، مراسم روزی با دانشگاه تهران را برگزار کرد.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران گفت: هدف از این جلسه این است که داوطلبانی که رتبه‌های زیر هزار را در گروه‌های مختلف آزمایشی به دست آورده‌اند، رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف را بشناسند و با ظرفیت‌ها و آینده شغلی آشنا شوند.

 داوطلبان در دانشگاه تهران می‌توانند همزمان در دو رشته تحصیل کنند. همچنین ما بورس تحصیلی  به دانشجویانی که معدل لازم را کسب کنند و دانشجویانی که رتبه خوبی را در کنکور سراسری به دست آورده‌اند، اعطا می‌کنیم.

مقیمی اضافه کرد: علاوه بر این‌ها، امکانات رفاهی مناسب‌تری را برای این دانشجویان فراهم می‌کنیم. با سازمان و نهادهای مختلف صحبت کردیم که بتوانیم دانشجویان در رشته های مختلف را حمایت کنیم.

او درباره شرایط ویژه برای رتبه‌های برتر گفت: برای رتبه‌های خاص براساس ظرفیت خوابگاه، ما خوابگاه مشخصی را با امکانات مشخص در کوی دانشگاه تهران در نظر گرفته‌ایم، در زمینه مالی هم بورس تحصیلی در نظر داریم، رقم در نظر گرفته شده ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان است. برای رتبه‌های ویژه بسته ای از پیشنهادات نهادها و سازمان های مختلف را داریم تا افراد با رتبه برتر خودشان انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بحث استقرار دفاتر حمایت کننده هم دانشگاه مطرح است تا آن‌ها در دانشگاه تهران دفتری را مستقر و به دانشجویان کمک و راهنمایی کنند. راجع به این موضوع با نهادهای مختلفی مذاکرات کردیم و اعلام آمادگی کردند که تا ۴ هزار نفر از دانشجویانی که دانشگاه تهران به آن‌ها معرفی کند را بورس تحصیلی می‌کند.

او درباره عضو هیئت علمی شدن رتبه های برتر گفت: این دانشجویان ورودی کارشناسی هستند و باید دوره های ارشد و دکتری را پشت سر بگذارند اگر در آن زمان هم رتبه برتر و دانشجوی برتر باشند، می‌توانند جهت هیئت علمی هم اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار