معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردش مالی تکثیر پرورش ماهیان سردآبی در استان از سه هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

احسان عسکری  در بازدید از مرکز تحقیقات ژنتیکی ماهیان سردآبی استان با اشاره به عملیاتی کردن برنامه توسعه ملی که به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: یکی از این برنامه ها فعال کردن زنجیره ارزش و تکمیل حلقه‌های ناقص زنجیره تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: این استان به لحاظ برخورداری آب و ظرفیت اقلیمی و طبیعی که دارد توانسته ۲۲ هزار تن ظرفیت تولید ماهیان قزل‌آلا را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: تلاش می شود این رقم به سقف ۳۰ هزار تن پرورش ماهیان سردآبی برسد.

عسکری بیان کرد: گردش مالی صنعت پرورش ماهیان سردآبی در استان ۳.۳ همت (سه هزار و سیصد میلیارد تومان) است که قابلیت افزایش تا بیش از پنج همت (پنج هزار میلیارد تومان) نیز وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: مرکز تحقیقات ژنتیکی و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی استان از جمله مراکز محدود در کشور است که در حال آماده سازی حلقه‌های اولیه، ثانویه و نهایی ماهیان سردآبی است تا مدلی نو را عملیاتی کند.

وی گفت: پرورش ماهیان سردآبی، تامین خوراک، تکثیر و تولید بچه ماهی در دستور کار قرار گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.