مرحله نهایی مسابقات ملی بتن در مشهد آغاز شد

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: مرحله سوم و نهایی دومین دوره مسابقات ملی کیفیت بتن با حضور نمایندگان ۲۶ استان کشور امروز در دانشگاه فنی شهید منتظری مشهد آغاز شد.

محمد سجادی روز دوشنبه در حاشیه آئین آغاز به کار این رقابتهای علمی و فنی افزود: این رقابتها ترغیب کننده شرکتهای تولیدی بتن برای تولید بتن با کیفیت است و می تواند در روند تولید مصالح ساختمانی، به ویژه بتن و مساله تاثیر آن در ساخت و ساز مسکن و ایمن تر شدن ساختمانها در برابر زلزله تاثیر بسزایی بگذارد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست رقابتها که با آزمون کتبی همراه بود حدود ۶۰۰ تیم شرکت کردند و در مرحله دوم ۸۱ تیم منتخب مرحله اول، نمونه های ساخته شده بتنی خود را به مشهد فرستادندو با داوری صورت گرفته ۲۶ تیم از سراسر کشور به مرحله سوم راه یافتند.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: امروز دوشنبه حدود ۱۴ تیم نمونه بتنی مسابقه را می سازند و فردا بقیه تیم ها در رقابتها شرکت می کنند و بتنهای ساخته شده به خاطر شرایط خاص این مصالح ساختمانی پس از گذشت ۲۸ روز مورد آزمون قرار می گیرند و نتایج مسابقات یک ماه بعد اعلام می شود.

سجادی شمار واحدهای تولید کننده بتن استاندارد در کشور را هزار و ۲۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: ۱۰۶ شرکت تولید کننده بتن در خراسان رضوی دارای مجوز استفاده از علامت استاندارد هستند که ۸۶ شرکت از این تعداد در مشهد فعالیت دارند.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور از جمله بتن آماده، مشمول استاندارد اجباری است و هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت نیز پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.