رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ارائه خدمات مشاوره انتخاب‌رشته در ۲۸ پایگاه آموزش و پرورش استان به کنکوری‌ها خبر داد.

فردین منصوری رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به کنکوری‌ها دایر شده، گفت : ۹ پایگاه در شهر کرمانشاه و ۱۹ پایگاه در شهرستان‌ها آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و انتخاب رشته به کنکوری‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور از امروز (۳۰ مرداد) آماده ارائه خدمات مشاوره و انتخاب رشته به کنکوری‌ها هستند، گفت: این پایگاه‌ها تا هر زمانی که داوطلبان آزمون سراسری مهلت انتخاب رشته داشته باشند، به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

منصوری با بیان اینکه در هریک از پایگاه‌های انتخاب رشته استان بین سه تا چهار مشاور آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و انتخاب رشته به کنکوری‌ها هستند، افزود: در صورت استقبال داوطلبین برای دریافت خدمات در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش امکان افزایش تعداد مشاوران این پایگاه‌ها وجود دارد.

منصوری با بیان اینکه هزینه انجام فرآیند انتخاب رشته برای کنکوری‌ها از سوی وزارتخانه حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده، گفت: از پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش استان خواسته شده، با توجه به سطح پایین درآمدی مردم کرمانشاه این نرخ در استان ۲۰۰ هزار تومان لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های انتخاب‌رشته آموزش و پرورش از مشاوران زُبده و آشنا به رشته‌های دانشگاهی برای ارائه خدمات مشاوره و انتخاب رشته به کنکوری‌ها استفاده می‌شود، تاکید کرد: مشاورانی که در پایگاه‌های انتخاب رشته مشغول ارائه خدمات مشاوره و انتخاب رشته به داوطلبان کنکوری هستند، همگی مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد به بالا دارند.

 منصوری اشاره‌ای هم به فعالیت مراکز غیرمجاز و افراد غیرکارشناس برای انتخاب رشته کنکوری‌ها در سطح استان داشت و گفت: به کنکوری‌ها توصیه می‌شود انتخاب رشته خود را به هرکسی واگذار نکنند و فریب تبلیغات را نخورند. 

 وی یادآور شد: برخی از مراکز انتخاب رشته با دریافت هزینه‌های زیاد از متقاضیان امر انتخاب رشته کنکوری‌ها را بدون کمترین آگاهی و شناخت در مورد رشته‌های دانشگاهی و بازار کار آن‌ها انجام می‌دهند و فرصت‌های داوطلبان برای انتخاب رشته و تحصیل خوب را از آن‌ها می‌گیرند. 

منصوری با بیان اینکه انتخاب رشته خوب انتخابی است که آگاهانه و علمی و با در نظر گرفتن تمامی جوانب انجام شود، توضیح داد: در فرآیند انتخاب رشته کنکوری‌ها باید در کنار علایق و استعداد‌های داوطلب، مواردی مثل شرایط روحی و روانی داوطلب هم در نظر گرفته شود. به عنوان مثال فردی که تحمل دوری از خانواده خود را ندارد، نباید دانشگاهی که با محل سکونت او فاصله زیادی دارد را انتخاب کند. 

وی با بیان اینکه علاقه، توانایی و بازار کار سه فاکتور مهمی هستند که باید در انتخاب رشته کنکوری‌ها لحاظ شود، اضافه کرد: در فرآیند انتخاب رشته کنکوری‌ها "رشته دانشگاهی" خیلی بیشتر از شهر محل تحصیل اهمیت دارد، چون محل تحصیل صرفا محدود به یک بازه زمانی چهار ساله بوده، اما رشته تحصیلی در برگیرنده آینده تحصیلی و شغلی داوطلب خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.