معاون عملیات فراجا با اشاره به گستردگی ماموریت‌های پلیس در پیاده روی اربعین حسینی (ع)، گفت: امنیت زوار اربعین در مرزهای ۶ گانه به بهترین شکل تامین می‌شود.

حسین ساجدی نیا در قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه که در مرز خسروی برگزار شد، گفت : کرمانشاه علاوه بر اینکه میزبان زائرانی است که مرز خسروی را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند، باید از زواری هم که مرز مهران در استان ایلام را برگزیده اند پذیرایی و میزبانی کند و به همین دلیل پیش بینی می‌شود طی روز‌های آتی محور‌های استان کرمانشاه شاهد ترافیک و حجم بالایی از خودرو‌ها باشد که قصد تشرف به کربلای معلی از مرز‌های خسروی و مهران را دارند.

 ساجدی نیا افزود: انتظار می‌رود نیرو‌های پلیس راه و راهور کرمانشاه با بسیج تمامی امکانات به صورت شبانه روزی در محور‌های مواصلاتی حضور یابند تا در صورت لزوم، خدمات لازم به زائران را ارائه و امنیت ترافیکی آن‌ها حفظ شود.

معاون عملیات فراجا تصریح کرد: کاهش سوانح و تلفات رانندگی موضوع مهم دیگری است که با اصلاح نقاط و محور‌های حادثه خیز امکان پذیر خواهد بود و نسبت به آن باید اهتمام و توجه لازم را داشت.

وی بر تامین امنیت زائران از مرز‌های شش گانه کشور تاکید کرد و گفت: موضوع امنیت زوار از هر مسئله دیگری مهم‌تر است و باید در این خصوص مراقبت لازم را داشت که خدای نکرده این سفر معنوی به کام زائر عزیزی تلخ نشود.

ساجدی نیا برخورد با پدیده سرقت و کشف خودرو‌های مسروقه احتمالی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع هم می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روحیه زائران داشته باشد که باید پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی به تاکید فرمانده کل فراجا مبنی بر احترام و تکریم زائرانی که از دیگر کشور‌ها نظیر افغانستان، پاکستان و ... به ایران سفر می‌کنند تا عازم عتبات عالیات شوند هم اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و این دسته از زائران با احترام تا زمان خروج از کشور همراهی و بدرقه خواهند شد.

وی به همکاری خوب طرف عراقی با مقامات جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به این همکاری و تسهیلاتی که قائل شده اند، پیش بینی می‌شود زائران ایرانی امسال بهتر و راحت‌تر از سال‌های قبل بتوانند به کربلای معلی مشرف شوند.

ساجدی نیا اقدامات صورت گرفته در استان کرمانشاه برای پذیرایی از زائران اربعین را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و با قدردانی از سردار حاجیان فرمانده انتظامی و مسئولان و کارکنان انتظامی استان به خاطر شرایط مطلوب ایجاد شده، گفت: خدمت به زائران اربعین توفیقی عظیم به شمار می‌رود و امیدوارم این تلاش‌ها توشه‌ای برای آخرتمان باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.