آل صادق گفت: امسال زیرساخت‌های خوبی برای رفاه هر چه بیشتر زائران اربعین در مرز رسمی خسروی فراهم شده است.

محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در عراق روز دوشنبه هنگام بازدید از زیرساخت‌های مرز رسمی خسروی به همراه مثنی التمیمی، استاندار دیاله عراق، فرمانده قرارگاه اربعین کرمانشاه و جمعی از مسئولان استان گفت: امروز توفیق پیدا کردیم با استاندار دیاله عراق بازدیدی از ۲ طرف مرز خسروی و منذریه داشته باشیم که زیرساخت‌های بیشتری نسبت به سال گذشته در آن‌ها فراهم شده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن افزایش گیت‌های ورودی گذرنامه و نصب در‌های ورود و خروج جدید، اظهار کرد: همچنین سایبان‌های زیادی برای جلوگیری از گرما زدگی زائران در مرز خسروی نصب شده است و انتظار می‌رود پیاده روی اربعین با شکوهی را شاهد باشیم.

سفیر ایران در عراق گفت: پیشاپیش از ملت و دولت عراق به خاطر میزبانی گرمشان صمیمانه تشکر می‌کنیم و اکنون در فصل گرما و آفتاب سوزان توصیه ما به زوار حرکت در بامداد یا ابتدای روز و مغرب است تا دچار گرما زدگی نشوند، چون سلامت هموطنان اهمیت دارد.

وی با یادآوری اینکه در دولت مردمی سیزدهم رفاه بیشتری برای زائران اربعین فراهم شده است، افزود: فضای ۲ کشور همسایه وارد اربعین شده است و مردم عراق همچنان در حال برپایی مواکب هستند تا از زائران استقبال کنند و همه امکانات را در طَبَق اخلاص گذاشتند تا پذیرای دلدادگان و عاشقان امام حسین (ع) باشند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی بین مقامات ایران و عراق برگزار شد و وزرای مربوطه ۲ کشور و مسئولان ستاد اربعین و رده‌های دیگر با استانداران هماهنگی لازم برای تسهیل تردد زوار داشته اند.

وی تعداد زوار را غیر قابل پیش بینی دانست، اما ابراز امیدواری کرد اربعین خوب با جمعیت عظیمی را شاهد باشیم.

مثنی التمیمی، استاندار دیاله عراق در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های مرز رسمی خسروی گفت: امروز با سفیر ایران از مرز منذریه و خسروی بازدید کردیم و آمادگی این ۲ مرز را برای استقبال از جمعیت میلیونی زوار به کربلای معلا بررسی کردیم.

وی اظهار کرد: امسال تلاش‌های کم نظیر و استنثنایی در این ۲ مرز انجام گرفته و آمادگی زیادی داریم؛ پارسال از ۲۰۰ هزار زائر ایرانی در مرز منذریه استقبال کردیم و امسال نیز این آمادگی را برای پذیرش زوار ایرانی داریم.

استاندار دیاله عراق گفت: در اجرای دستور نخست وزیر و وزیر کشور عراق تلاش بسیار زیادی انجام شده که مجموعه‌ی این تلاش‌ها سهم زیادی در تسهیل تردد زوار ایرانی دارد.

تمیمی اضافه کرد: در استانداری دیاله هم آمادگی کامل را برای پذیرایی از زوار ایرانی اربعین داریم و ادارات خدمات رسان در حال آمادگی هستند که با همکاری طرف ایرانی تمامی موارد و زیرساخت‌های لازم برای پذیرش زوار در مرز منذریه و استان دیاله تا ۲ روز دیگر آماده می‌شود.

او گفت: این آمادگی مدیون نشست‌هایی بوده که با طرف ایرانی انجام شد و با تمام وجود تلاش می‌کنیم آمادگی را هرچه زودتر انجام دهیم و مردم دیاله همه پای کار هستند تا استقبال از زوار امسال هرچه با شکوهتر انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.