فعالیت ۱۶ پزشک در پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 8 مرکز پزشکی قانونی و ۱۶ پزشک در پزشکی قانونی استان خبر داد.

حمیدرضا نظیفی کمبود پزشک را از مهمترین چالش‌های اداره‌کل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و گفت: در هر شهرستان یک پزشک نیاز است و طبق استاندارد پزشکان این مراکز باید یک زن و یک مرد باشند.

وی افزود: این سازمان از لحاظ فنی در چهار حوزه تخصصی فعالیت می‌کند که اولین و گسترده‌ترین حوزه فعالیت آن مربوط به معاینات سرپایی است و حدود ۹۰ درصد از حجم کار‌های پزشکی قانونی در این بخش صورت می‌گیرد.

نظیفی اضافه کرد: در حوزه معاینات سرپایی حداقل به ۴۰ نوع خدمت اعم از معاینات ناشی از تصادفات و نزاع، روان‌پزشکی، معاینه اختصاصی زنان و مردان می‌توان پاسخ داد.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه دومین حوزه فعالیت این سازمان مرتبط با حوزه آزمایشگاه در استان است، ادامه داد: حوزه آزمایشگاه نزدیک به پنج درصد خدمات پزشکی قانونی را به خود اختصاص می‌دهد، در آزمایشگاه چهار حوزه تخصصی وجود دارد که به ترتیب می‌توان به سم‌شناسی، آسیب‌شناسی، سرولوژی و ژنتیک اشاره کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: کمتر از پنج درصد از حجم فعالیت‌های پزشکی قانونی در راستای معاینه اجساد است، اما به سبب جذابیت آن بیشتر افراد پزشکی قانونی را با این حوزه می‌شناسند، همچنین کمتر از یک درصد فعالیت‌های ما در حوزه کمسیون است.

نظیفی افزود: هشت مرکز پزشکی قانونی در استان فعال است و درحال حاضر ۱۶ پزشک در پزشکی قانونی فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار