به مناسبت سالروز شهادت شهید یدالله بایندر، مسئولان استان گیلان با حضور در مجتمع بندری انزلی به این شهید والامقام ادای احترام کردند.

با حضور فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی، فرماندار بندرانزلی و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، آیین ادای احترام به شهید یدالله بایندر، دریانورد مدافع میهن، در کنار مزار این شهید برگزار شد.

امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی در این مراسم با اشاره به اینکه ناوسروان یدالله بایندر، دانش‌آموخته رشته فرماندهی دریا از ایتالیا، فرمانده کشتی گارد ساحلی بندر انزلی و مسئولیت کفالت فرماندهی نیروی دریای خزر در جنگ جهانی دوم بود، گفت: مزار این شهید هم‌اکنون در محوطه باراندازهای مجتمع بندری انزلی است و تمهیدات لازم برای انتقال مزار شهید یدالله بایندر به مکان مناسب تر برای دسترسی آسان شهروندان و گردشگران به آن در حال انجام است.

محمد پورخوش‌سعادت، فرماندار انزلی نیز در این آیین گفت: ایران سرزمین افرادی‌ست که جان خود را همواره در راه وطن و برای زنده نگهداشتن آرمان‌ها نثار کردند تا متجاوزان جرات دست درازی به این آب و خاک را نداشته باشند.

این قهرمان ملی، در شهریور ۱۳۲۰ و در جریان حمله اتحاد جهاهیر شوروی به شمال ایران و در حالی که مشغول مقابله با هواپیماهای شوروی بود، به شهادت رسید.

همچنین غلامعلی بایندر، برادر شهید یدالله بایندر، که او هم از فرماندهان نیروی دریایی ایران بود، تنها چند ساعت پس از شهادت برادرش، در حمله قوای متفقین به سردمداری بریتانیا، به جنوب ایران(خرمشهر) به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.