مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بر ضرورت حفظ سلامت شهروندان، اجرای قانون و ارجحیت منافع عمومی بر منافع اقلیت تاکید کرد.

علیرضا مزینانی با بیان این که از ابتدای دولت تا پایان تیر امسال در مجموع ۲۷۳۶۸ واحد صنعتی و خدماتی استان مورد پایش محیط زیستی کارشناسان قرار گرفته است، افزود: این پایش‌ها منجر به صدور ۸۷۴۳ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های آلاینده شده است.

وی با اشاره به این که موضوع سلامت شهروندان خط قرمز محیط زیست استان تهران است، گفت: پلمب ۲۹۹ واحد آلاینده و غیرمجاز، جمع آوری و انتقال ۴۹۰ واحد صنعتی، ۱۷۱۲ مورد رسیدگی به شکایات و ۴۲۲۳ مورد خوداظهاری واحد‌های صنعتی و خدماتی نیز از دیگر اقدامات این اداره کل از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به اقدامات این مجموعه در حوزه مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند در این مدت اشاره داشت و گفت: بهره برداری از دو واحد بازیافت نخاله‌های ساختمانی با ظرفیت ۱۲۵۰۰۰۰ تن در سال در گود آبعلی، پیگیری احداث و بهره برداری از ۳۶ تصفیه خانه فاضلاب، تایید نهایی طرح‌های جامع مدیریت پسماند شهر‌های استان و حوضه آبریز و کلان شهر تهران و انجام مطالعات مکان‌یابی و بررسی محل جدید دفع پسماند‌های کلان شهر تهران از جمله اقدامات شاخص در این حوزه در دولت سیزدهم بوده است.

وی پیگیری احداث سه واحد مدیریت یکپارچه پسماند در شهر تهران برای پردازش پسماند‌ها و بهره برداری از اولین سلول دفن پسماند‌های ویژه صنعتی استان را از دیگر این اقدامات برشمرد و تصریح کرد: تعیین تکلیف ۸۰۰ تن آزبست دپو شده در گمرک تهران و همچنین پیگیری امحاء کالا‌های رسوبی و تاریخ منقضی سازمان اموال تملیکی استان نیز در این مدت به انجام رسید.

مزینانی یکی از اقدامات شاخص در حوزه مدیریت منابع آب استان را پیگیری احداث سیستم تصفیه آب پالایشگاه نفت تهران برای استفاده از پساب به عنوان جایگزین آب شهری مورد استفاده عنوان کرد و افزود: این تصفیه خانه که چندی پیش با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد و به بهره برداری رسید، با انتقال پساب خروجی تصفیه خانه جنوب تهران به آن، بخشی از آب مورد استفاده این پالایشگاه را تامین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار