امام جمعه موقت کرمان گفت:دولت باید خود را با معیار‌های اسلامی از جمله فقرزدایی، توازن اقتصادی، حاکمیت خوبی‌ها و معروف ها ارزیابی کند.

حجت الاسلام امان الله علیمرادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر کرمان گفت: هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است.

وی اظهار داشت: اهل فکر و همچنین دولت باید خود را با معیار‌های اسلامی از جمله فقرزدایی، توازن اقتصادی، حاکمیت خوبی‌ها و معروف ها، دور کردن بدی‌ها، ظلم، فساد، نابرابری و تبعیض ارزیابی کند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: ارزیابی یک وظیفه اخلاقی، فردی، اجتماعی و سیاسی است و دولت باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی و موارد فساد و صلاح را بررسی و در این راستا اقدام کند.

وی افزود: دولت ضمن حرکت به سوی اصلاح، نه ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود، فقر ستیز باشد و طغیانگر نباشد و جلب رضایت توده‌های مردم را مد نظر قرار دهد که این‌ها از معیار‌های اسلامی است.

حجت الاسلام علیمرادی با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و تبریک روز پزشک گفت: ایام حادثه غمبار دفتر رییس جمهور و نخست وزیر و شهادت شهید رجایی و باهنر است.

وی ادامه داد: این ۲مرد بزرگ انقلابی، سربلند و مایه سربلندی بودند و در همه خوبی‌ها از جمله معرفت دینی و اخلاقی، اعتقاد به قیامت، خدمت گذاری به مردم و وقت شناسی در حد اعلی و ممتاز بودند که خدا پاداش این مجاهدت‌ها را با شهادت داد و نام نیک آنان در ادبیات اسلامی بر سر زبان‌ها افتاد.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: شهید باهنر از مفاخر ایران اسلامی و دیار کریمان و مردی دانشمند، خدوم، انقلابی، اخلاق مدار و شخصیتی الگو برای آحاد جوانان و نوجوانان بود.

وی با بیان اینکه اهل تبیین و تفسیر که نقشی در قلم، هنر و بیان دارند باید ویژگی‌های شخصیت‌های ممتاز شهید رجایی و باهنر را به نسل جوان نشان دهند تا این افراد مرجع علمی اخلاقی و سیاسی جوان ما شوند افزود: این حق مفاخر ما است، حق آنان را وفا کنیم؛ شایسته نیست که آنان برای نسل جدید گمشده و پنهان بمانند.

حجت الاسلام علیمرادی یادآور شد: هفته دولت را به رییس جمهور و همه دولتمردان کشور و استان کرمان و خدمت گذاران خادمان ملت تبریک می‌گویم، در این هفته باید یاد شهیدان باهنر و رجایی گرامی داشته و از دولتمردان قدرشناسی شود.

وی با اشاره به اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و مصیبت‌های صحرای کربلا و ویژگی‌های انسان با تقوا گفت: انسان باتقوا خشم خود را منشأ عمل قرار نمی‌دهد و آتش فتنه دشمنان و بر هم ریختگی در جامعه را فرو می‌نشاند.

نماینده استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: انسان باتقوا مراقب است که کسی با اسلام و کشور اسلامی زاویه نگیرد و اگر این چنین شد او را به اسلام، ایران و انقلاب پیوند می‌دهد و حافظ هویت ملی و اسلامی جامعه است.

وی گفت: انقلاب مبارک ایران و خدمت گذاران آن کار‌های بزرگی کردند که باید در جای خود دیده و نمایش داده شود، تا خوبی‌ها نمایان و دل‌ها پر امید شود.

حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: عیب‌ها و کاستی‌ها نیز باید در جای خود پوشانده و در جای لازم، نهی از منکر بشود، انسان با تقوا باید حق را بگوید مگر به ضررش تمام شود.

برچسب ها: نماز جمعه ، شهر کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار