معاون استاندار خراسان جنوبی:

مشاغل خرد و خانگی ۶۷۶ میلیارد تومان اعتبار گرفتند/ رشد ۲۸ درصدی سرمایه گذاری خارجی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات تبصره ۱۶، برای مشاغل خانگی و خرد در استان ۶۷۶ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خاوران گفت: از دهه فجر پارسال تاکنون ۳۴۰ طرح اقتصادی در استان افتتاح شده است.

او افزود: در حوزه مشاغل خانگی و از محل تسهیلات تبصره ۱۶ که دارای ۲ جزء است، ۶۷۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که مربوط به جزء ۲ این تبصره است.

اشرفی با بیان اینکه دستگاه‌های حمایتی نیز به طور جداگانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی و خرد اختصاص داده اند، بیان کرد: از محل تبصره ۱۸ که مربوط به طرح‌های بزرگ است نیز در اولین سال دولت ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توسعه کارخانه فولاد قاین در دولت سیزدهم اظهار کرد: در صورت تکمیل این طرح، ۲ هزار نفر می‌توانند شاغل شوند و این موضوع به دلیل مادر بودن این صنعت می‌تواند زنجیره مشاغل را ایجاد کند.

او ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان، عملیات اجرایی آغاز تولید تایر‌های سنگین و غیرسنگین در کارخانه کویر تایر کلید خورد و با بهره برداری و تکمیل از آن، هزار و ۶۰۰ نفر در این کارخانه دانش بنیان سبز مشغول به کار خواهند شد.

اشرفی با بیان اینکه طرحی زیربنایی برای معادن نهبندان در حال اجرا است، عنوان کرد: اجرای طرح پست ۴۰۰ معادن نهبندان می‌تواند به توسعه کمک کند و با انتقال آب از دریای عمان به این منطقه و انتقال گاز از دشتک به نهبندان، با توسعه هر چه بیشتر معادن رو به رو خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ثمرات جشنواره ملی زرشک در استان گفت: ۲۵۰ هزار نفر در استان پیوستگی اقتصادی با زرشک دارند و شهرک تخصصی زرشک با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد و در شهرک صنعتی بیرجند نیز فرآوری زرشک در حال انجام است.

او در خصوص سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان نیز بیان کرد: این موضوع یک حوزه مردمی است و هم اکنون ۱۰۰ کارگاه خانگی فرآوری سنگ قیمتی فعال است و کلنگ بازارچه فروش و واحد فرآوری سنگ‌های قیمتی نیز در خور به زمین خورده است.

اشرفی با اشاره به حوزه سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: در پایان دولت قبل ۹۹۱ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی در استان بوده که امروز به هزار و ۲۶۷ میلیون دلار رسیده و حدود ۲۸ درصد رشد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون ۱۴ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان فعال است.

او در خصوص معادن طلا و فرآوری آن در استان گفت: مکان نمایی برای شهرک تخصصی طلا در خوسف انجام شده و برای ۵ واحد استخراج طلا در خوسف و نهبندان موضوع انتقال آب در حال پیگیری است.

اشرفی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد تأکید در معاونت اقتصادی استانداری موضوع تسهیل و رفع موانع تولید است، اظهار کرد: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، ۲۲۱ جلسه در این رابطه برگزار شده که هزار و ۲۴۹ مصوبه داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از این مصوبات ۷۷۵ مصوبه به انجام رسیده و حدود ۴۰۰ مصوبه در حال انجام است و تنها ۶۷ مورد به انجام نرسیده است که پیگیر آن‌ها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار