سخنگوی جشنواره شهید رجایی درباره رویکرد این جشنواره توضیحاتی را بیان کرد.

خسرو آبادی سخنگوی جشنواره شهید رجایی در برنامه سلام خبرنگار درباره چگونگی رتبه بندی دستگاه‌ها در این جشنواره بیان کرد: بر اساس آنچه که قانون مشخص کرده است سه طبقه اصلی در رتبه بندی دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است. رتبه عالی، رتبه خوب و رتبه متوسط. طبعا دستگاه‌هایی که در این سه رتبه قرار نمی‌گیرند در رتبه ضعیف قرار دارندو ملاک هم این است که براساس دو هزار امتیازی که  مورد نظر هست دستگاه‌هایی که امتیاز بالاتر از ۱۸۰۰ را کسب کنند در رتبه عالی قرار میگیرند. دستگاه‌هایی که بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ امتیاز داشته باشند در رتبه خوب قرار میگیرند و دستگاه‌هایی که در بازه امتیازی ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ هستند در رتبه متوسط و دستگاه‌هایی که کمتر از ۱۲۰۰ امتیاز کسب کنند در رتبه ضعیف قرار میگیرند.

شاخص‌های عمومی و اختصاصی هر دستگاه برای سنجش در جشنواره شهید رجایی چیست؟

وی ادامه داد: سال گذشته دستگاهی را در رتبه عالی نداشتیم امسال هم عالی نداریم البته سعی داریم که ارزیابی هایمان با دقت زیاد و سختگیرانه انجام شود، اما دستگاه‌هایی با رتبه خوب داریم و ۶ دستگاه در رتبه خوب و ۱۲ دستگاه در رتبه متوسط قرار دارند و مابقی دستگاه‌ها در رتبه ضعیف هستند که البته انشالله نتایج در ساعات آینده همزمان با برگزاری جشنواره شهید رجایی و حضور ریاست محترم جمهور در سامانه نتایج سنج منتشر میشود و دستگاه‌ها هم میتوانند نتایج خود را ملاحظه کنند؛ همچنین عموم مردم امکان دسترسی به این سامانه را خواهند داشت.

خسروآبادی درباره شاخص‌های معرفی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی بیان کرد: عموما دستگاه‌ها در دو بعد سنجیده میشوند در بعد شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی. شاخص‌های عمومی ناظر به نظام اداره حکمرانی دستگاه هست و مواردی مد نظر هست مثل عدالت، بهره  وری، رضایت مردم و.. بعد شاخص‌های اختصاصی ناظر به ماموریت‌های اص هر دستگاه‌ها تعریف میشود. هزار امتیاز مربوط به شاخص‌های عمومی و هزار امتیاز هم مربوط به شاخص‌های اختصاصی هر دستگاه است.

وی درباره تفاوت جشنواره امسال با سال‌های قبل گفت: رویکرد ما در سازمان اداری و استخدامی این است که جشنواره را از یک روز خاص به ثمت استمرار ببریم و امسال برای اولین بار سلسله نشست‌هایی درباره جوایز جشنواره برگزار شد. چهارده جایزه در بخش موضوعی پیش بینی شده است که در این دوره حدود ۸ جایزه اعطا خواهد شد. زیرا این تعداد موفق به کسب حد نصاب برای دریافت جایزه شده اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار