لطیفی در برنامه صف اول:

دستگاه‌ها در سه محور اصلی افزایش عدالت، بهره‌وری و رضایتمندی ارزیابی می‌شوند

میثم لطیفی درباره روند برگزاری جشنواره شهید رجایی و ارزیابی کیفیت دستگاه‌های اجرایی توضیحاتی را ارائه داد.

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی  در برنامه صف اول درباره تاریخچه برگزاری جشنواره شهید رجایی بیان کرد: این جشنواره از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و بیشتر ناظر به قدردانی از مدیران، کارکنان و بازنشستگان بود. اما بعد‌ها به موجب قانون خدمات کشوری در سال ۸۶ موج جدید آغاز شد و جوایزی برای کیفیت دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شد. البته طبق قانون مدیران و کارکنان نیز باید ارزیابی شوند.

وی ادامه داد: در دولت مردمی طی دو سال گذشته رئیس جمهور به ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای داشتند و معتقد بودند که جلوی فساد باید از مبدا گرفته شود. دو دسته شاخص داریم یک سری ارزیابی‌های ما جامع هستند یعنی همه اقدامات دستگاه‌ها مد نظر قرار می گیرد در دسته عمومی و اختصاصی. برای مثال در موضوع جوانی جمعیت، پاسخگویی و رضایت مردم جوایز خاص تعیین شده است. در حوزه مردمی سازی دولت اهتمام به نماز،  ایثار و شهادت نیز موضوعات مد نظر دیگری هستند.

امسال ۳۰ دستگاه ارزیابی عملکرد دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی حضور داشتند

لطیفی افزود: برای مثال در وزارت نیرو شاخص خاص ما تولید برق، جلوگیری از اتلاف و دسترسی عموم مردم به برق و میزان دسترسی مردم به آب است. ما هرسال جلسات متعدد در این زمینه داریم و در تلاشیم که اقتضائات خاص کشور را مطالعه کنیم و از خود نظام ارزیابی عملکرد هم ارزیابی داریم. یکی از اتفاقات خوب امسال این بود که خود اظهاری دستگاه‌ها در دسترس اندیشگاه‌ها قرار بگیرد امسال ۳۰ دستگاه ارزیاب وجود داشت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از تمایزات ما در سال آینده در جشنواره شهید رجایی سامانه رضایت سنجی مردمی است که برای همه کارمندان دولت کدی صادر می شود . دستگاه مکلف است که این را پرینت کند و پشت اتاقش به چسباند و به محض اسکن آن مردم می توانند به سوالات ارزیابی کننده این دستگاه ها پاسخ دهند.انشالله در سال آینده بر اساس داده های تک تک افراد دستگاه ها را ارزیابی میکنیم.

لطیفی درباره دستگاه هایی که به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شدند بیان کرد: تامین اجتماعی ، بنیاد شهید و سازمان امور مالیاتی خوب وارد شد البته دانشگاه ها کمی تعلل کردند ولی کم کم اینها هم وارد شدند. وزارت بهداشت یک مقدار فاصله دارد البته بیمه سلامتش وارد شده و جای تقدیر دارد اما ما انتظار داریم مباحثی مانند پزشک خانواده ، دارویار و... نیز در این سامانه قرار بگیرند. ما پیش بینی کرده ایم که بیست درصد اطلاعات بدون عامل انسانی وارد این سامانه شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: در محور اول که ارزیابی جامع است و همه دستگاه مکلفند که در آن شرکت‌ کنند ۲ هزار امتیاز در نظر گرفته شده است. یک هزار امتیاز هم برای شاخص های عمومی درنظر گرفته شده است و دستگاه ها در سه محور اصلی افزایش عدالت، افزایش بهره‌وری و افزایش رضایتمندی مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
از عدالتی که درباره خودت انجام شد حرف میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
خواهشا"فقطحقوقتان را از بیت المال بگیرید ولی حرف نزنید چون حرفهاتون هم برای مردم بدبختی میآورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
شما خودتون تو کارهاتون موندید و هنوز گشایش اقتصادی و تغییر تو سفره مردم رو ندیدیم اونوقت می خواید دستگاه ها را ارزیابی کنید؟ با کدوم ملاک؟ با کدوم استاندارد؟ اگه ملاک و استاندارد بلد بودید که تا الان یه سر سوزن پیش افتاده بودید.
صد رحمت و لعنت به قبلیا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
در این سالها معنی کلماتی مثل عدالت چقدر تغییر کرده هر وقت مسئولی دم از عدالت میزنه بی عدالتی پارتی ورانت و فامیل بازی سهمیه، امتیاز، پاداش مدیران ، حقوق نجومی ... به ذهن ادم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
رضایتمندی !!! بعد سالها یه بار عینک طبی گرفتم حالا که رفتم بیمه تکمیلی آتیه سازان تامین اجتماعی بخشی از هزینه رو بگیرم میگه از اول ماه دیگه به بازنشسته ها بابت هزینه عینک چیزی تعلق نمیگیره ! واقعا میشه وسط قرار داد طرف خودش بیاد که زیاد هم هست! مفاد قرار داد رو کم و زیاد کنه یا حذف کنه!!!! اینا هم از بانک ها و خودرو سازا یاد گرفتن که هر جور تونستن و عشقشون کشید با مردم ضعیف تاکنند......!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
عدالت رو خوب اومدي.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
ما کارکنان آموزش فنی وحرفه ای از زیر مجموعه های وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی هیچگونه عدالت ومهر ورزی در این وزارتخانه نسبت به خود ندیدیم به یقین با تداوم این وضعیت هیچگونه آموزش مفیدی عاید جوانان جویای کار ومهارت نخواهد شد که البته مقصر خود مسئولان سازمان ووزارتخانه هستند که گوش شنوا ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
استوار و محکم در مقابل باج خواهی لابی گران مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
به داد کارکنان مظلوم سازمان همیاری زنجان هم برسید،کارکنان نجیب و مظلوم اونجا یازده ماهه حقوق نگرفتن و زندگی تموم اون بیچاره ها کاملا نابود شده و استاندار زنجان هم کاملا بی تفاوت و دولت انقلابی هم انگار نه انگار ... خداوند خودش ناظر همه چیز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
متاسفانه تصمیم گیرندگان ما شدند امثال شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
که با پارتی بازی استخدام شدید؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
نمره تمام ارگانها منفی است . .کدام دستگاه خدمتی حتی کوچک انجام داده برای مردم . جواب هیچ .
Iran (Islamic Republic of)
S
۲۳:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
رییس سازمان ادابازی وپارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
فعلا که امثال تو به صورت غیر قانونی منصوب شدین و از بیت المال حقوق میگیری یکی از نشانه های فساد در دولت انتصاب امثال تو است برو استعفا بده خجالت بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
کی خودتون را ارزیابی می کنه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
هرچقدر نظارت بر کارکنان،، مدیران و..... باشد...
باز هم کم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
دروغ میگه این متقلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
جناب ما فرهنگیانی که مهر 401 بازنشسته شده ایم هنوز احکام رتبه بندی در حقوق بازنشستگیمون نیست لطفا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
آقای لطیفی برادر مؤمن و انقلابی مدیر عدالت خواه دولت انقلابی! !! حب پست و مقام! صندلی ریاست چقدر ارزش دارد که حتی افراد مؤمن وبا ایمان و انقلابی هم برای نشستن روی آن چشم خود را به ناگاه بسته ویا در این راه کمی هم تقیه چاشنی آن به نفع خود میکنند که حتی رأی قانون را هم اکر به نفع خود نباشد از آن دوری کرده نمی‌گویم که قانون گریز میشوند جلوس اینچنینی بر کرسی مدیریت نتیجه همسو با خود در زمان مدیریت همراه دارد که وقتی جنابعالی را به عنوان یک حکم ویا قاضی برای رفع مشکل بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس میفرستند نتیجه یک طرفه به قاضی رفتن میشود همین که جنابعالی از ورود نماینده و وکیل بازنشستگان به جلسه جلوگیری کرده وفقط با یک طرف که غاسب حق وحقوق بازنشستگان و از هم جیبان شما میباشد حکم به ضرر شاکی میدهید بماند که رئیس دولت از این موارد با خبر نمیشود که اگر هم بشود چه سود وفایده که وقتی در برابر حکم دیوان عدالت اداری کشور برای شما موضع کرفته وخود دست به بی قانونی زده تا مدیریت کشور را اینچنینی با لجاجت به نفع خود پیش ببرد! !!!!! آری این است عدالت و این هم بگذرد
آخرین اخبار