طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در حاشیه برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی- تربیتی استان که در بستر فضای مجازی برگزارشد، گفت: اعتبارات دو میلیارد تومانی بهسازی به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی- تربیتی استان به زودی جهت توسعه و بهسازی مراکز جامع توزیع و ابلاغ خواهد شد.
او عنوان کرد: فلسفه وجودی هر سازمان قاعدتا رسیدن به اهدف آن سازمان است و اهداف سازمانی مادامی که فعالیتهای مفید انجام نگیرد محقق نمیشوند و فعالیتهای مفید زمانی انجام میپذیرد که سازمان بطور مستمردر جهت رشد و توسعه باشد که آن هم توسط نیروی انسانی کارآمد و حرفهای حاصل میشود که این مهم نیز در گرو آموزش مداوم است.
محمدی ادامه داد: این مهم در مراکز جامع بعنوان یک مرکز تخصصی بیشتر مصداق دارد و مربیان این مراکز باید مهارت لازم، بینش کافی و دانش و عملکرد مناسب را در برخورد، تأمین و برآورده کردن نیازهای دانش آموزان دارا باشند.
او با اعلام تغییر مأموریت و ساختار مراکز مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع افزود: این مراکز علاوه بر انجام برنامه مهم سنجش بدو ورود به آموزش وپرورش، مجری اجرای جهش تحصیلی و همچنین مرکز جامع آموزش، توانبخشی ومداخلات بویژه مداخله بهنگام میباشند.
محمدی نقش و مأموریت جدید این مراکز را پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش و پرورش عنوان کرد که با بکارگیری نیروهای متخصص، مراجع کلیه دانش آموزان ابتدایی مشکل دار از لحاظ آموزشی، عاطفی، جسمانی، تحصیلی و توان بخشی میباشند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه مراجعین مراکز جامع دانش آموزان با نیازهای ویژه نیستند، افزود: این مراکز به تعبیری پیمانکار آموزش وپروش ابتدایی عادی و مراجعین آن دانش آموزان دوره ابتدایی میباشند.
او خاطر نشان کرد: بر اساس صدور مجوز تأسیس مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی- تربیتی از سوی معاون پیشگیری، تشخیص وتوان بخشی سازمان استثنایی کشور از مجموع ۲۱ مرکز دولتی در سطح استان برابر بررسیهای انجام شده از مدارک و مستندات ارسالی ۷ مرکز درجه یک، ۱۲ مرکز درجه ۲ و ۲ مرکز درجه ۳ میباشند.
محمدی در پایان تأکید کرد: پیش شرط اشتغال در این مراکز شرکت در دورههای توانمندسازی حضوری است که روزهای پنجم الی هفتم مردادماه جاری در پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار خواهد شد.