اختصاص اعتبار دو میلیارد تومانی به مراکز جامع سنجش کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اختصاص اعتبارات دو میلیارد تومانی بهسازی به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی- تربیتی استان خبر داد.

طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در حاشیه برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی- تربیتی استان که در بستر فضای مجازی برگزارشد، گفت: اعتبارات دو میلیارد تومانی بهسازی به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی- تربیتی استان به زودی جهت توسعه و بهسازی مراکز جامع توزیع و ابلاغ خواهد شد.

او عنوان کرد: فلسفه وجودی هر سازمان قاعدتا رسیدن به اهدف آن سازمان است و اهداف سازمانی مادامی که فعالیت‌های مفید انجام نگیرد محقق نمی‌شوند و فعالیت‌های مفید زمانی انجام می‌پذیرد که سازمان بطور مستمردر جهت رشد و توسعه باشد که آن هم توسط نیروی انسانی کارآمد و حرفه‌ای حاصل می‌شود که این مهم نیز در گرو آموزش مداوم است.

محمدی ادامه داد: این مهم در مراکز جامع بعنوان یک مرکز تخصصی بیشتر مصداق دارد و مربیان این مراکز باید مهارت لازم، بینش کافی و دانش و عملکرد مناسب را در برخورد، تأمین و  برآورده کردن نیاز‌های دانش آموزان دارا باشند.

او با اعلام تغییر مأموریت و ساختار مراکز مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع افزود: این مراکز علاوه بر انجام برنامه مهم سنجش بدو ورود به آموزش وپرورش، مجری اجرای جهش تحصیلی و همچنین مرکز جامع آموزش، توانبخشی ومداخلات بویژه مداخله بهنگام می‌باشند.

محمدی نقش و مأموریت جدید این مراکز را پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش و پرورش عنوان کرد که با بکارگیری نیرو‌های متخصص، مراجع کلیه دانش آموزان ابتدایی مشکل دار از لحاظ آموزشی، عاطفی، جسمانی، تحصیلی و توان بخشی می‌باشند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه مراجعین مراکز جامع دانش آموزان با نیاز‌های ویژه نیستند، افزود: این مراکز به تعبیری پیمانکار آموزش وپروش ابتدایی عادی و مراجعین آن دانش آموزان دوره ابتدایی می‌باشند.

او خاطر نشان کرد: بر اساس صدور مجوز تأسیس مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی- تربیتی از سوی معاون پیشگیری، تشخیص وتوان بخشی سازمان استثنایی کشور از مجموع ۲۱ مرکز دولتی در سطح استان برابر بررسی‌های انجام شده از مدارک و مستندات ارسالی ۷ مرکز درجه یک، ۱۲ مرکز درجه ۲ و ۲ مرکز درجه ۳ می‌باشند.

محمدی در پایان تأکید کرد: پیش شرط اشتغال در این مراکز شرکت در دوره‌های توانمندسازی حضوری است که روز‌های پنجم الی هفتم مردادماه جاری در پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار