افتتاح یک مدرسه‌ خیرساز ۶ کلاسه در رفسنجان

مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز «فاطمه الزهرا» با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در روستای قاسم آباد رفسنجان افتتاح شد.

طی مراسمی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، مدرسه ۶ کلاسه خیرساز «فاطمه الزهرا» با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در چهارمین روز از هفته دولت در روستای قاسم آباد از توابع شهرستان رفسنجان افتتاح شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین افتتاح این مدرسه با اشاره به نقش موثر فضای آموزشی در تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، مدارس مقاوم و استانداردی در مناطق دوردست کشور احداث شده است.

او با بیان اینکه آموزش در تمامی مناطق کشور حتی با وجود یک دانش‌آموز در جریان است، افزود: در سال تحصیلی گذشته ۲۲۵ مدرسه با وجود یک تا پنج دانش آموز در استان دایر بوده است.

رضایی با اعلام اینکه عدالت محوری، کیفیت بخشی در راستای تربیت نسلی متعهد و کارآمد مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان در دولت مردمی و انقلابی است، تصریح کرد: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در تمامی مناطق استان با راه‌اندازی قرارگاه جهادی نصیب برابر آموزشی در دستور کار است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود ۱۶۶ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان کرمان، بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی به استان اختصاص داده شده است.

رضایی از بهره برداری از یک هزار کلاس درس تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد و افزود: اعتبار تکمیل تمامی پروژه‌های آموزشی خیر ساز در استان تخصیص یافته است.

مدرسه شش کلاسه خیرساز فاطمه الزهرا روستای قاسم آباد در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع، با زیربنای ۴۹۵ متر مربع در چهارمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ، برای ساخت این مدرسه اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان هزینه شده که با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت خیر مدرسه ساز حاجیه خانم زهرا صالحی تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار