کارگاه سوزن دوزی در شهرستان دلگان افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان گفت: به مناسبت هفته دولت کارگاه صنایع دستی در زمینه سوزن دوزی در این منطقه افتتاح شد.

 روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، عیسی مزاری فرد  بیان کرد: صبح امروز یکشنبه در چهارمین روز از هفته دولت تحت عنوان "دولت مردم؛ کارآمدی و پیشرفت عادلانه" کارگاه صنایع دستی تحت عنوان کارگاه سوزن دوزی با هدف حفظ و ترویج این هنر بی بدیل در روستای علی آباد کلان ظهور با کمک دهیار روستا افتتاح شد.

او افزود: تولید، بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی می‌تواند در کاهش بیکاری، فقرزدایی و ایجاد درآمد برای صنعتگران دستی و هنرمندان شهرستان و حتی روستا‌ها و نیز بهبود تولید ملی و رونق صادرات غیرنفتی موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقمندان و همچنین معرفی فرصت‌های شغلی می‌تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، گفت: تمام تلاش اداره میراث فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در جهت حفظ و احیاء رشته‌های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیار‌های ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهد کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی ست که در تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کار‌ها قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان خاطر نشان کرد: امید است با رشد و توسعه صنایع دستی گام‌های موثری در جهت ایجاد فرصت‌های ‏شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی پیدا و زمینه رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود.

مزاری فرد گفت: از ابتدای سال تاکنون به بیش از یکصد نفر از هنرجویان روستا آموزش‌های لازم داده شده که این افراد گواهینامه مهارتی نیز دریافت خواهند کرد.

 

 

برچسب ها: سوزن دوزی ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار