رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر گفت: با اقداماتی که در دولت‌های مختلف در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده تاکنون۳۲ اثر ملموس و ناملموس در این شهرستان ثبت ملی شده است.

 امین علیپور در جلسه شورای اداری نیکشهر که روز یکشنبه در چهارمین روز از هفته دولت تحت عنوان "دولت مردم؛ کارآمدی و پیشرفت عادلانه" در سالن جلسات این اداره برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است که مدیران باید به درستی دستاوردها، عملکرد و اقدامات خود را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: از ۷۵ اثر شناسایی شده تاریخی، فرهنگی، طبیعی و صنایع دستی ۳۲ مورد ثبت ملی شده که از این تعداد مجموعه طبیعی روستای گرگان به عنوان اثر ثبتی ملموس و ۳۱ اثر در فهرست آثار ناملموس ثبت شده‌اند.

این مسوول تصریح کرد: ثبت آثار تاریخی این چنینی علاوه بر اینکه منجر به جذب گردشگر و توریسم و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود، شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در بین سایر کشور‌ها ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: با ارائه خدماتی که در این سال‌ها در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده اولویت کار‌ها حمایت از صنعتگران و فعالان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

علیپور ادامه داد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کار‌ها قرار داشته است.

وی با بیان اینکه صنعتگران و علاقمندان به هنر‌های صنایع دستی در این شهرستان در چهار رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: علاقمندان به هنر‌های صنایع دستی در رشته‌های سوزن دوزی، حصیربافی، سکه دوزی و قلاب بافی با الیاف طبیعی آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند و پس از پایان دوره‌ها گواهینامه‌های مهارتی اخذ کرده‌اند که در این راستا زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار