انبارهای برنج ایرانی در حال خالی شدن

۱۰۰۰ تن برنج پرمحصول که پارسال برداشت شده و در انبارها نگهداری می شد تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه خرید توافقی برنج پرمحصول در مازندران از نیمه دوم مرداد امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: قرارداد تحویل ۱۴ هزار تن برنج پرمحصول با ۲۰ تشکل صنفی و تعاونی‌های روستایی استان منعقد شده است.

او افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدات کشاورزی و اجرای طرح خرید برنج پرمحصول در مازندران، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تن برنج ندا و شیرودی تولید سال ۱۴۰۱ از مراکز طرف قرارداد خریداری شده است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه وجه برنج پرمحصول در سریعترین زمان پرداخت می شود، ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد تحویل برنج پرمحصول پرداخت شده است. 

وفائی نژاد با اعلام اینکه محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول با رعایت ضوابط و شرایط اعلام وجود ندارد، گفت: کشاورزان می‌توانند برنج پرمحصول تولیدی سال گذشته را با معرفی نامه جهاد کشاورزی به مراکز تعاونی‌های روستایی و مراکز طرف قرارداد از جمله شالیکوبی داران و تشکل‌های مربوطه تحویل دهند .

مدیرکل غله مازندران افزود: طرح خرید برنج پرمحصول در استان مازندران تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران،  هر کیلوگرم برنج‌ ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان ، شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان با حداکثر ۸ درصد شکستگی در بسته بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

برچسب ها: خرید برنج ، قیمت برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار