مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح شهید عجمیان ۴۰۰ مدرسه در استان زیباسازی می‌شود.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:به همت دولت سیزدهم سرانه غذایی دانش آموزان نسبت به گذشته هفت برابر شده که به خصوص برای خوابگاه‌های شبانه روزی این افزایش سرانه بسیار کمک کننده بوده است.

او افزود: زیبا سازی ۴۰۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال برای اول مهر انجام می‌شود.

موسوی نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی رتبه پنج کشوری در کاهش بیسوادی را دارد و بیش از ۹۸ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله با سواد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۲۰ رتبه کشوری در مسابقات، المپیاد‌ها و جشنواره‌های علمی از سوی دانش آموزان کسب شده است.

او عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید ۵۸ فضای آموزشی، تربیتی و پرورشی با متراژ ۱۸ هزار و ۵۶۷ متر مربع به مجموعه فضا‌های موجود اضافه می‌شود.

موسوی نژاد به طرح نذر آموزش که امسال اجرا شد اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح ۴۵۰ نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش ۷۵ هزار کار جهادی آموزشی را انجام دادند.

او ادامه داد: در استان در قالب طرح شهید سلیمانی چهار گروه برنامه وزرشی اجرا می کنند که منجر به افزایش در سرانه تربیت بدنی استان شده است.

موسوی نژاد  گفت: هزار و ۴۰۰ نو آموزگار امسال جذب و دوره آموزشی ۳۶۰ ساعته برای آموزگان مدارس غیر انتفاعی پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: پیش بینی آمار ثبت نامی سال تحصیلی جدید ۱۹۵ هزار نفر در استان بوده گرچه از این تعداد تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند، اما برای دانش آموزان به اندازه کافی فضا در مدارس وجود دارد.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار نوآموز پیش دبستانی و ۱۲ هزار نفر در پایه دهم ثبت نام کنند.

موسوی نژاد با اشاره به وضعیت توزیع کتب درسی دانش آموزان اظهار کرد: توزیع کتب درسی فقط از طریق مدارس بوده لذا والدین باید در سامانه مربوطه ثبت نام و کتاب را دریافت کنند که وجه نسبت به قیمت پشت جلد تخفیف خورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵۳ هزار نفر برای ثبت کتب درسی به سامانه مراجعه کردند که انتظار است بقیه دانش آموزان هم با سرعت ثبت درخواست انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.