مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از راه‌اندازی ۱۵ کارگاه مرمتی از محل اعتبارات ملی تا چند روز آینده در استان کرمان خبر داد.

فریدون فعالی از راه‌اندازی ۱۵ کارگاه مرمتی از محل اعتبارات ملی تا چند روز آینده در استان کرمان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰ کارگاه مرمتی در استان کرمان فعال شده است.

او افزود: ۲۰ کارگاه ذکر شده از محل اعتبارات استانی و در شهرستان‌های کرمان، بردسیر، سیرجان، کوهبنان، بافت و ارزوییه، راور، زرند، و شهربابک ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان داشت: اجرای تمامی این پروژه‌ها براساس طرح‌های مرمتی مصوب با نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و از سوی مجریان و پیمانکاران مجرب در حال اجرا است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه مرمت آثار تاریخی از طریق اعتبارات دولتی انجام می‌شود با این وجود تلاش می کنیم از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های معدنی و صنعتی نیز در این زمینه استفاده شود.

فعالی بیان کرد: استان کرمان دارای ۷ اثر ثبت جهانی، بیش از ۸۰۰ اثر ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده بوده که برای مرمت و بازسازی آن‌ها نیاز به اعتبار کافی است که می‌طلبد دستگاه‌های مرتبط و شرکت‌های صنعتی و معدنی در این زمینه با این اداره‌کل همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار