وضعیت تردد در مرز مهران از زبان سردار هادیانفر

رئیس پلیس راهور فراجا درباره وضعیت حمل و نقل و تردد در مرز مهران توضیح داد.

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا  گفت: تا ساعت ۱۸ امروز ۶۱ درصد از کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کردند ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از کشور خا ج شدند و ۳۸۶ هزار نفر  یعنی ۲۰ درصد از زائران به کشور برگشته اند. 

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: از ۶ مرز به تناسب زائران در حال تردد هستند. ۴۶۸ هزار وسیله نقلیه را در ۶ مرز خروجی اسکان داده ایم و بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در مرز مهران توقف دارند. 

وی افزود:  در مرز شلمچه مشکلی نداریم و تردد روان است. مرز خسروی سومین مرز پر تردد و خسروی مرز چهارم از نظر پر تردد بودن است و مشکلی در این مرزها هم نداریم.

هادیانفر با بیان اینکه الگوی سفر از روز تقریبا از روز به شب کشیده شده است افزود: تاکنون فوت زائران را نداشته ایم. ۹۷ درصد زائران ما از خودروی شخصی و اتوبوس برای تردد استفاده کرده اند. 

وی در پایان بیان کرد:  زائران هوشیار در وسایل حمل و نقل بنشینند تا به سلامت زیارت کنند و مراقب راننده هم باشند زیرا رانندگان عراقی در این شرایط می خواهند درآمد  بیشتری داشته باشند و عمدتا بیش از توان خود مسافر حمل می کنند و به همین دلیل خستگی بر آنها غلبه می کند. تردد ها خیلی زیاد است و به  زائران و رانندگان توصیه می شود با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات به دلیل سرعت سبقت و عدم توجه به جلو است، حتما استراحت داشته باشند و هر دو ساعت یک ربع استراحت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.