افتتاح و کلنگ زنی متمرکز ۹۷۱ طرح عمرانی و اقتصادی مراوه تپه

۹۷۱ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان مراوه تپه به صورت متمرکز افتتاح و کلنگ زنی شد.

لقمان قربانی فرماندار مراوه تپه در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: اعتبارات طرح‌های هفته دولت این شهرستان از هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته به چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال رسیده و به دنبال آن تعداد طرح‌ها هم هفت برابر شده است.

لقمان قربانی تعداد طرح‌های هفته دولت امسال مراوه‌تپه را ۹۷۱ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸۲ مورد عمرانی و ۷۸۹ مورد دیگر هم اقتصادی و اشتغالزایی است.

او با بیان اینکه ۹۰۳ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح و عملیات اجرایی ۶۸ طرح دیگر آغاز شد افزود: شاخص‌ترین آن‌ها، افتتاح طرح‌های عمرانی منابع طبیعی و آبخیزداری، افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای، ستاد شبکه بهداشت و خانه‌های بهداشت روستایی، مدرسه گل چشمه و آغاز عملیات زیرسازی راه ۱۱ روستای مرزی بوده است.

فرماندار مراوه‌تپه افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی و تولیدی این شهرستان در هفته دولت ۸۲۲ فرصت شغلی، با محوریت روستا، ایجاد خواهد شد.

فرهاد سمیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری گلستان نیز در این مراسم گفت:مقرر شد پارک دوستی ایران و ترکمنستان، در گلستان احداث شود و برای شناخت بیشتر شخصیت مختومقلی فراغی، فیلمی از ابعاد شخصیتی این شاعر بزرگ ترکمن ساخته و در ایران و ترکمنستان پخش خواهد شد.

او با اشاره به توسعه روابط اقتصادی ایران و ترکمنستان گفت: سهم استان از صادرات ایران به ترکمنستان با افزایش ۱۴ درصدی در دولت سیزدهم افزون بر ۲۳ درصد رسید.

سمیعی افزود: فعال‌سازی سرکنسولگری ترکمنستان در گرگان و افتتاح آزادراه بندرترکمن- اینچه برون، در دستورکار حوزه صادراتی استان گلستان قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.