خواف دارای بیشترین جامعه عشایری خراسان رضوی است

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: شهرستان خواف دارای بیشترین جامعه عشایری در خراسان رضوی است که در دو بخش سنگان و جلگه زوزن مستقر هستند.

محمدحسین جعفری مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۵۰۰ خانوار عشایر در سطح شهرستان خواف زندگی می‌کنند، عشایر این شهرستان بیشترین آمار جامعه عشایری در خراسان رضوی را دارند که در دو بخش سنگان و جلگه زوزن مستقر هستند.

او با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر ۷۵ میلیارد ریال برای امور زیربنایی، ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۸ هزار تن علوفه مورد نیاز دام عشایر تأمین شده است، افزود: هر ساله ۳۴۴ کیلومتر راه‌های عشایری خواف دو بار تیغ‌زنی، ریگلاژ و نگهداری و مرمت می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی ادامه داد: طی این مدت، ۱۰ هزار متر مکعب در ۹۵۰ مورد با تانکر آب‌رسانی شد و ۱۲۰ دستگاه پنل خورشیدی برای روشنایی دامداری‌های عشایری نصب شد.

جعفری از اجرای دو طرح جدید احداث زمین‌های ورزشی با چمن مصنوعی در روستا‌های چاه زول و بنیاباد و بهره‌برداری از آن‌ها در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: اکنون طرح زیرسازی و آسفالت ۱۶ کیلومتر از مسیر مواصلاتی چاه زول به نهور در حال اجرا است که ۷ کیلومتر آن تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد.

برچسب ها: عشایر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.