همزمان با گرامیداشت هفته دولت، مرکز پرتو درمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان با ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور معاون وزیر بهداشت افتتاح شد.

 محمد مهدی مجذوبی گفت:مرکز جامع سرطان همدان در حاشیه بیمارستان بعثت و در زمینی به وسعت بیش از ۲۷ هزار متر مربع در ۲ مرحله در دست ساخت است که مرحله نخست آن بهره برداری و مرحله دوم آن با پیشرفت قابل توجهی در حال احداث است.

او گفت: زیربنای کل ساختمان شامل ساختمان اصلی و محوطه حدود ۲۷ هزار و ۵۴۰ متر مربع است و برای ساختمان اصلی مشتمل بر ۹ طبقه، فضا‌های اداری، درمانگاهی، کتابخانه، مدول‌های آموزشی، موتورخانه و اتاق برق اضطراری پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:این ساختمان به هفت بلوک تقسیم بندی شده و دارای فضا‌های شامل ید درمانی، پزشکی هسته ای، درمانگاه آنکولوژی و درد و بخش رادیوتراپی در طبقه همکف، تصویربرداری، اندوسکوپی، درمانگاه انکولوژی و درد بستری کودکان و بیمار سرا در طبقه اول، شیمی درمانی سرپایی زنان و مردان، کلینیک لنف دم و بازتوانی، بستری شیمی درمانی داخلی و فضا‌های آموزشی در طبق دوم، بخش پیوند مغز استخوان (بستری و ایزوله)، آزمایشگاه، بخش بستری و التیامی در طبقه سوم، اتاق‌های عمل جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش بستری و جراحی در طبقه چهارم است.

مجذوبی گفت: بخش کموتراپی (شیمی درمانی) این مرکز سال گذشته بهره برداری و امروز هم بخش پرتو درمانی بهره برداری شد.

او گفت: مرکز جامع سرطان به عنوان یک طرح ملی در دست اجرا است که امید می‌رود تا ۲ سال آینده بتوان مرحله دوم این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
پیشنادمیشود شماره تلفن‌هایی مستقل برای مرکز پرتو درمانی نصب ودراسرع وقت اعلام گردد با تشکر وژه