مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده:

۶ طرح کشاورزی در شهرستان خدابنده افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: همزمان با هفته دولت، ۶ طرح کشاورزی در این شهرستان با حضور جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

علیرضا اسدالهی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با اشاره به افتتاح ۶ طرح کشاورزی در این شهرستان گفت: این طرح‌ها شامل افتتاح گاوداری شیری، پرورش بوقلمون و مرغ گوشتی، طرح انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و زنجیره تولید طیور است.

وی با بیان اینکه طرح‌های اعلامی برای ۷۵ نفر اشتغالزایی کرده، گفت: از مزایای این طرح‌ها تولید شیر و گوشت مورد نیاز شهرستان و افزایش صادرات و همچنین ارزآوری به کشور است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده همچنین از افتتاح چهار طرح فنی و زیربنایی کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: احداث و بهسازی کانال‌‎های بتنی انتقال آب کشاورزی، نوسازی و مرمت قنوات، لوله‌گذاری انهار سنتی انتقال آب کشاورزی و تجهیز اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری از جمله این طرح‌هاست.

وی همچنین از افتتاح کانال بتنی انتقال آب کشاورزی شهر سهرورد (فاز ۱) خبر داد و گفت: این کانال در راستای مصرف بهینه و استفاده مؤثر از آب کشاورزی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی افتتاح شد.

اسداللهی تصریح کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۲۴ متر است که ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را در بر خواهد گرفت و ۲۳۰ خانوار نیز از آن بهره‌مند می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب مورد نیاز کشاورزی، جلوگیری از نفوذ آب به خاک، انتقال آب با حداقل تلفات، هدایت سریع آب به مزرعه و افزایش راندمان انتقال آب از مزایای اجرای کانال‌های بتنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.